Avatar billede koldstar Nybegynder
11. januar 2003 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

upload over internettet

hej.
Jeg har lavet et uploadscript på min hjemmeside.
Jeg har dog hørt fra nogle brugere at de har problemer med at uploade pga. deres firewall.
Scriptet burde da ellers køre gennem port 80??

Det skal lige siges at jeg har brugt en komponent som hedder aspupload til at lave det.

nogen der ved hvad de kan slå fra/til for at få det til at virke?
Avatar billede langbein Nybegynder
12. januar 2003 - 16:06 #1
Tja, noe av problemstillingen kan være at firewalls ofte ikke behøver å virke likt begge veier. Port 80 den ene vei behøver ikke å være det samme som port 80 den annen vei.

Dersom brukerne dine for eksempel bruker Zone alarm, se på figuren nest nederst:
http://www.avirus.dk/fw/4.htm

Dersom man merker av at Explorer både skal ha server og klientfunksjon så bør man kunne åpne for trafikk begge veier.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. januar 2003 - 16:08 #2
Det kan også tenkes at det er andre porter i bruk. Kan sjekkes hvis man har en linux maskin og monitorer trafikken ved hjelp av "iptraf" eller "ethereal" event "tcpdump".
Avatar billede koldstar Nybegynder
12. januar 2003 - 19:01 #3
tak, jeg tro jeg kan bruge det
Avatar billede langbein Nybegynder
13. januar 2003 - 01:43 #4
Takker :-)