Avatar billede wonderbaum Nybegynder
10. januar 2003 - 23:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ved opstart af XP sker der en printerfejl (HP Laserjet 1000)

Hver gang jeg starter min PC op, forsøger min printer (HP Laserjet 1000) at udskrive en "FirmwareDownload" fil. Der kommer en fejlmeddelelse og efterfølgende virker printeren bare ikke. Jeg har slettet alle programmer mv. som jeg overhoved kan komme i tanke om at have installeret... altså både shareware, freeware etc.
Når jeg vælger egenskaber for filen, står der bl.a. at processoren er IMFPRINT. Denne har jeg så søgt på, men kan ikke læse filen (imfprint.dll).
Hvad skal jeg gøre?
Jeg bruger WinXP Pro.

Det skal siges at jeg har allerede prøvet følgende:
- Afinstalleret og geninstalleret på normal vis (både via XP's normale "find hardware", hvilket er let klaret da den kører på USB-porten, men også via den CDROM der fulgte med).
- Afinstalleret via program hentet på HP's hjemmeside og geninstalleret med de nyeste drivere.
- Geninstalleret hele winXP (en "update").

Intet af dette hjalp!

På forhånd tak :-)
11. januar 2003 - 10:21 #1
Du har fejl på printeren !!!
Prøv at installere printeren på en anden computer og se om fejlen ikke også kommer her.
Alle printere har en taste kombination i forbindelse med opstart der aktiverer en selvtest rutine eller en rutine der test udskriver (uden computer) eller som angiver firmware revision og lign. teknisk info.
har du et eller andet der ligger og trykker på en af knapperne på printeren ??
måske er en af knapperne defekt??
det lyder ihvertfald til at være i printeren problemet ligger
Avatar billede wonderbaum Nybegynder
11. januar 2003 - 11:23 #2
Du har sikkert ret, men så kommer problemet at denne printer ingen knapper har overhovedet!!!
Men så bliver jeg jo nok nødt til at kontakte HP og høre hvad de mener der er galt og hvordan man afhjælper det.

Tak.