Avatar billede neo100 Nybegynder
09. januar 2003 - 21:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Modangreb??

Jeg er ved at være træt af at mine logs på min web server er fyldt med Nimda angreb, fra en som sikkert ikke aner de er inficeret. Jeg sidder på et netværk hvor vi ikke har fast ip. Hver gang jeg anmelder en IP adresse forsvinder den fra loggen, mens nye dukker op fra samme segment.

Mit spørgsmål bliver så, kan jeg gøre noget for at stoppe det???

Jeg kører IIS server på XP.
Avatar billede langbein Nybegynder
09. januar 2003 - 21:47 #1
Nei, dersom du har funnet ut hvem som "eier" nettverket og du har gitt beskjed så er det ikke så mye mere du kan gjøre (enn å skifte til Linux).
Avatar billede neo100 Nybegynder
09. januar 2003 - 21:56 #2
He he har lige kørt en linux server i 3 måneder men blev squ træt af at alt er så besværligt, for selv de mindste ting.
Avatar billede langbein Nybegynder
09. januar 2003 - 23:51 #3
Fra spøk til alvor .. det kommer litt an på. Hvis man lager administrasjon via webmin http://www.webmin.net så er det faktisk ikke så ille. Synes personlig ikke så spesielt godt om den grafiske delen av Linux og x-windows. Firewall delen er fantastisk men da skal man helst lage script selv. Bruker RH 7.3.
Avatar billede neo100 Nybegynder
12. februar 2003 - 14:49 #4
langbein-> smider du et svar, da der vist som du skriver ikke rigtigt er noget at gøre.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. februar 2003 - 15:07 #5
Ja, det var vel ellers ikke så mye til svar ..