Avatar billede eyston Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undlade at gemme makroer.

Kan man tvinge excel til ikke at gemme ens makroer i de excel filer man gemmer, således at andre ikke får dem frem når de åbner ens excelfiler?
Avatar billede nerøs Nybegynder
25. oktober 2000 - 19:34 #1
Når du indspiller en makro kan du i \"indspil makro\" dialogboxen vælge hvor du vil gemme makroen. Hvis du ikke vil gemme den, så gem i ny mappe og lad være med at gemme den når du lukker.
Hvis du vil gemme den, men ikke i den aktuelle mappe som er default, så vælg gem i persomlig mappe. Denne placeres -hvis den ikke allerede findes i ..\\Microsoft\\Excel\\XLSTART. Filer der er placeret her startes automatisk med excel, så makroen vil være til rådighed frem over.
Avatar billede eyston Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:40 #2
Det var nu ikke det jeg mente med mit spørgsmål, mit problem er at de excel filer jeg f.eks sender til andre indeholder mine makroer og det er det jeg vil undgå.
Avatar billede eyston Nybegynder
25. oktober 2000 - 20:41 #3
Hmm, det var en fejl at acceptere. Nå, andre der svarer skal nok få point.
Avatar billede nerøs Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:01 #4
Det var nu også det jeg svarede på.
Hvis du ikke optager makroerne men koder dem selv kan du bruge samme teknik: Gem dem i en skjult personlig mappe der startes hver gang du starter Excel.

Hvis det er filspecifikke makroer, kunne du måske - igen i en personlig mappe - lave en makro der fjerner kode fra den aktive workbook og derefter gør klar til at sende den!?

VH Nerøs
Avatar billede eyston Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:12 #5
Ok, det prøver jeg så.

Thanx