Avatar billede weelie Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NTFS

Jeg har ladet mig fortælle at FAT32 max kan håndtere filer på 2Gb. Er der en ligende begrænsning i NTFS under Win2k?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2000 - 08:17 #1
Hvor står det? Gad vide om FAT 32 er klar over det? Hvor tit håndtere du filer af den størelse, der skal da også en hvis prossorhastighed til for at komme igennem sådan en håndtering.
Avatar billede svein Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:18 #2
Weelie>
Mener du filer eller partitioner?
Avatar billede weelie Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:20 #3
Det står i en artikel omkring redigering af DV (Digital Video) på PC. Her arbejdes der med store filer!!! Men hvis artiklen indeholder en fejl, så vil jeg da bare være glad.
Avatar billede weelie Nybegynder
25. oktober 2000 - 08:22 #4
svein >

Det er filstørrelsen, jeg har allerede partitioner på mere end 2Gb :o)
Avatar billede gummiand Nybegynder
25. oktober 2000 - 09:20 #5
Jeg har filer > 2 gb, og har ikke haft problemer.

Til kharder: jeg vil hellere have en hurtig disk og/eller tålmodighed end et overkill af processorhastighed
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. oktober 2000 - 10:22 #6
Vi har også nogle databaser på arbejdet, som er langt over 2 GB på NTFS...

Men i FAT32 ... Her har jeg lavet (video) filer, som har været over 3GB, så der kan jeg heller ikke se noget problem. Men måske der kommer nogle mindre fejl?
Avatar billede driis Nybegynder
25. oktober 2000 - 19:43 #7
Jeg tror, at det du har hørt er, at FAT16 ikke kan klare partitioner over 2 GB - og det er ganske rigtigt.
Avatar billede weelie Nybegynder
26. oktober 2000 - 15:45 #8
driss>

Nej, der er ikke tale om FAT16. Jeg har set begrænsningen nævnt i AOD 11/2000 side 36 spalte 3!
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2000 - 00:15 #9
Som sagt kan det være at det giver mindre problemer .. lige som når en partition som er støre end harddiskens kapacitet kan lave en del ged.. ?
Avatar billede burningice Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:30 #10
Når jeg capturer video med mit Rainbow Runner, det fra Matrox, så laver den automatisk en ny fil når størrelsen når 2 GB. Den kan åbenbart ikke håndtere filer af den størrelsesorden... altså over 2 GB.