Avatar billede ljoh Nybegynder
06. januar 2003 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Norton 2003 og ftp

Jeg har netop opgraderet til den nyester firewall fra Norton, men nu blokker den for al ftp-trafik.
Jeg har åbnet for trafik på port 20 og 21 og jeg har tilladt trafik (inbound og outbound).
Jeg har ligeledes prøvet at geninstallere, men intet hjælper.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
06. januar 2003 - 14:08 #1
Mener også at du skal åbne for port 80
Avatar billede ljoh Nybegynder
06. januar 2003 - 14:16 #2
Er åben.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. januar 2003 - 01:28 #3
Prøv at tjekke dette: http://www.eksperten.dk/spm/233605
Avatar billede langbein Nybegynder
07. januar 2003 - 16:53 #4
ftp er en litt tricky service fordi det er i bruk flere portnummer mere eller mindre samtidig. Port 20 og poert 21 er to av de portene som kan være i bruk. Desuten så brukes også porter i den uprioritrete portrekken fra 1000 og ett eller annet og videre oppover. Det finnes to forskjellige måter å gjennomføre ftp komunikasjon på det ene er active og den andre er passive mode. Disse bruker forskjellige kombinasjoner av porter. Passive mode er kjent for å være mest "firewallvennlig". Prøv begge disse variantene. Forsøk også og åpne helt for utgående trafikk. (eller sett åpen for protrekken over 1024 (var det vel)) Dersom du tillater bare port 20 og 21 for både inn og utgående trafikkretning så kan det ikke fungere.
Avatar billede ljoh Nybegynder
07. januar 2003 - 20:22 #5
Jeg har nu prøvet at åbne for al kommunikation på alle porte, både indgående og udgående.
Firewallen blokerer stadigvæk.
Avatar billede langbein Nybegynder
07. januar 2003 - 20:39 #6
Tja  ..  blokkerer for hva da og på hvilken måte ??

Kan du legge ut en litt mer komplett beskrivelse av det hele, pc, nettverk, operativsystem, hva som kjører på lan, tilkopling til internett, vha som faktisk kjører, hva som ikke kjører, osv ??
Avatar billede ljoh Nybegynder
07. januar 2003 - 23:43 #7
Firewallen blokerer kun for al ftp - alt andet fungerer fint.
Den kommer ikke med nogen fejlmeddelelse, men hvis jeg disabler den har jeg ingen problemer.
Lidt ekstra oplysninger:
Jeg har ADSL med router, kører xp, med to computere i netværk via hub.
PC: Intel 2 ghz, 512mb ddr, geforce4200 128mb