Avatar billede rr-web Nybegynder
06. januar 2003 - 12:07 Der er 9 kommentarer

VPN SERVER

Hejsa

Er her nogen som der kan anbefale en god VPN Server til Linux ???

Det er en der skal ligge på min Firewall, og det er Windows Clienter der skal koble op imod den.
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 18:03 #1
pppoe kan du benytte på din RedHat router.

læs mere her: http://pptpclient.sourceforge.net/

Har prøvet det.. virker perfekt. og er relativt nemt at sætte op. har dog kun prøvet på en Debian. men mon ikke også det kører på en rødhætte?
Avatar billede rr-web Nybegynder
06. januar 2003 - 18:09 #2
ehhhmmm... det er jo en klient du henviser til, det jeg skal bruge er en vpn server som mine Windows clienter kan koble op imod
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 18:39 #3
hvis du havde brugt bare 30 sek på at læse så ville du se at en klient ikke virker uden en server så de henviser til --> http://www.poptop.org/ :o)
Avatar billede rr-web Nybegynder
06. januar 2003 - 21:23 #4
ok, men hvilken client bruges der af M$ brugere ?
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 21:29 #5
det står der vist også noget om.. meeen

den indbyggede :) i alle tilfælde i nyere m$

ellers skal du dykke lidt dybere ned på siden
Avatar billede rr-web Nybegynder
06. januar 2003 - 21:48 #6
ja... men hvor nemt er skidtet og sættte op ???? Og hvad menes der med router??

jeg har en firewall på en rh platform som kører iptables. Den styrer nogle indg. nat tabeller og deler Inet forbindelsen.

Er det din opfattelse af en router ??? eller ?
Avatar billede dank Nybegynder
06. januar 2003 - 23:12 #7
Prøv lige at læse dit spørgsmål igen

"Er her nogen som der kan anbefale en god VPN Server til Linux ???"

Svaret er:

poptop.org

Om den er let eller ej, kommer vel an på dine kundskaber. Det tog mig 10-15 minutter ca. at installere på min Debian router, men det kommer an på hvor skrap du er. Umuligt at svare på.

Servicemeddelse: Hvis du vil have svar på flere ting, så husk at stille spørgsmålet med det samme. Vi er ikke tankelæsere eller synske. :o)
Avatar billede bierchen Nybegynder
19. januar 2003 - 02:27 #8
Jeg havde nogle problemer på en Router hvor jeg forsøgte at installere VPN. Men der var nogle problemer med masquerading som skulle anvendes i mit Firewall script. Jeg læste i en masse Nyhedslister på nettet, at det var et kendt problem det med Masquerading og VPN, og at der ikke var det store at stille op. Men det var for ca. 4 måneder siden, der er sikkert sket noget siden. Men ellers er det nemt at få VPN op at køre.
Avatar billede miraculix Nybegynder
26. januar 2003 - 18:24 #9
Jeg kører en løsning der understøtter følgende setup:

Hjemmenet -> internet -> Linux FW/GW med VPN server -> firmanet

Den er baseret på CIPE. Det var nemt at sætte op på linux-boxen men dokumentation til windows stinker. Jeg fik det dog til at virke.

Sig til hvis du vil vide mere.