Avatar billede onlineman Nybegynder
06. januar 2003 - 05:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan:Thumbnails med link til store billeder!

Jeg ville gerne have følgende:
En side hvor på der eksempelvis er en række med 5 små billeder (thumbnails) som linker til respektive store udgaver af samme fotos! De store billeder skal så vises enkeltvis på samme side lige under de små thumbnails når man klikker på disse!
Putter jeg thumbnails i en <form> og laver en <input type='radio'> sammen med en <input type='submit'> under hvert thumbnail kan jeg sagtens få det til, at fungere, men jeg ville gerne, at der blot skulle bruges et link fra de små fotos til de store og altså ikke en "submit" knap i dette tilfælde! Informationerne skal iøvrigt trækkes fra MySql. Håber på svar - på forhånd tak!
Avatar billede strcoder Nybegynder
06. januar 2003 - 06:47 #1
Hvilke informationer hentes fra MySql ? Billederne ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. januar 2003 - 09:55 #2
Photoshop kan lave dette.

Hvis du f.eks. har et bibliotek med 1000 billeder liggende, kan photoshop med ganske få klik med musen generere alt hvad du behøver til et online web fotogalleri, både thumbnails, html sider og et komplet navigerings system med pile frem og tilbage, meget let
Avatar billede xysto Nybegynder
06. januar 2003 - 19:28 #3
Er ikke helt sikker på hvad du vil have. Hvis du vil have et fotoalbum med thumbnails er der et her. Du kan se det i aktion på www.horsensok.dk/billeder/PhotoAlbum.php

Hvis du skal bruge en gratis thumbnail generator kan jeg anbefale 'stgthumb', der kan hentes på download.dk

fotoalbum link:
http://www.netcoders.dk/sources.asp?mode=view_source&cat_id=0&id=1548&tech_id=2
Avatar billede onlineman Nybegynder
10. september 2003 - 15:31 #4
Der lukkes!...