Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
03. januar 2003 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Søger program

Jeg søger et billedbehandlings - eller andet program, der indeholder en masse skabeloner af billederammer og lign.

Paintshop pro har jeg.. her kan man fint manipulerer og tilføje diverse efkter til billederne, men det er ikke det jeg er ude efter.

Det er mere så f.eks et forside billede ikke bare ser så firkantet og kedeligt ud.
Check f.eks de 3 "polaroid agtige" billede der er tapet sammen, nederst på denne side: www.mor-far.dk under "mor-fars fotoalbum"
Eller den lille effekt, hvis du trykker på "ugens billede" øverst (samme websted). Det er sådane små finesser jeg er ude efter...

Nogen forslag ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
03. januar 2003 - 15:46 #1
øvelse gør mester. Er temmelig sikker på at det kan lade sig gøre i psp i photoshop kan det ihvertfal.
Så find nogle tutorials som viser hvordan det gøres du kan evt starte her www.pspgrafik.dk  og se om hun har noget :)
Avatar billede cartech Nybegynder
03. januar 2003 - 16:30 #2
Jeg bruger selv PhotoImpact som er rigtig godt........ Den kan det meste af det man kan finde på..... www.ulead.com
Avatar billede bell Nybegynder
10. januar 2003 - 18:52 #3
Det kan du sagtens lave i psp, du skal bare lave den streg transparant, så kan du få alle de effekter du selv kan finde på, men husk at ta et nyt leyer hver gang.
Hilsen Bell
Avatar billede claus_jac Nybegynder
14. januar 2003 - 15:39 #4
Der findes ikke rigtig nogle "portræt-programmer" derude. Der findes nogle plugins til PS eller PSP (såvidt jeg husker) der kan lave en masse sjove rammer, men som michael-k skriver, øvelse gør mester.

Mange af de "billigere grafikprogrammer har ofte en sådan "funktion" men prøv at tage et kig på photoshop elements, eller fra Microsoft (gud bedre mig jeg sagde i et sætning) de har også et eller andet billigt grafikprogram, som vist nok har en masse rammer med.

Håber det hjælper.

claus