Avatar billede ortrak Nybegynder
24. oktober 2000 - 00:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ekspert/newbie opdeling

Jeg ved godt at I har haft det op til afstemning. Men hvordan er planerne med at opdele sitet i en ekspert-del og en newbie-del?

Personlig er jeg kommet til det punkt hvor jeg ikke længere gider checke spørgsmålene fordi 80% af dem inden for f.eks. ASP-delen er response-buffer-true-relateret :-]
Det er ikke længere tekniske udfordringer som er i højsædet, men derimod temperament-mæssige udfordringer når man gang på gang bliver stillet overfor Fejl 40...

/ortrak

Avatar billede a1a1 Novice
24. oktober 2000 - 01:02 #1
tja det kunne evt. løses med en ASPadvanceret kategori?

Men så er der vel også nogen der synes at deres fejl 40 er advaceret...

(jeg vil nu give dig ret i at de samme (tåbelige) spørgsmål kommer igen og igen, og det er irreterende at svare det samme igen og igen...)
Avatar billede a1a1 Novice
24. oktober 2000 - 01:02 #2
og jeg kunne måske få et stave kursus??
Avatar billede dna Nybegynder
24. oktober 2000 - 01:19 #3
...lyder som en god idé ! Men, håber bare stadig at der er nogen af jer \"eksperter\", som stadig vil hjælpe folk i en \"Newbie-Asp\" kategori !?

dna
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
24. oktober 2000 - 01:54 #4
Folk skal bare lære at søge i det allerede eksisterende spørgsmål FØR de selv stiller spørgsmålet. På den måde kan man jo også sparre point.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. oktober 2000 - 09:53 #5
Efter afstemningen var vi ikke i tvivl om, at lade være, selv om vi egentlig selv syntes, det var en god idé. Måske kan du vælge at sortere spm. efter point, så du kun læser de \"dyre\" af dem :)
Avatar billede ortrak Nybegynder
24. oktober 2000 - 17:27 #6
andreas_admin:

Hvis det var pga. pointene, så kunne jeg bare svare på \"fejl 40\"-spørgsmålene.

Selvfølgelig skal der være plads til begynderne - vi har trods alt alle været det på et tidspunkt. Men jeg synes det ville være kedeligt, hvis ekperten.dk kun blev en markedplads med hurtige nemme point.

Jeg savner de svære konkrete problemstillinger, som kan sætte en dialog igang imellem udviklerne. Og jeg synes det ville være synd hvis de rette midler ikke blev taget i brug, da jeg i høj grad mener, at en betragtelig del af eksperten.dk\'s (ex)brugere kan bidrage til, at eksperten.dk bliver et diskusions-forum(hvor der argumenteres, begrundes, og dokumenteres - ikke copy-paste-fra-et-lignende-tidligere-spørgsmål) som omhandler de nyeste teknologier på et højt plan.

sikke en smøre...

Nu kan jeg ikke huske hvordan stemmefordelingen var mht. dette emne. Men ville det ikke være en mulighed, at udarbejde endnu en afstemning, hvori I specificerer lidt grundigere, hvordan fordelingen imellem ekspert/newbie kommer til at foregå? Jeg synes det fortjener endnu en chanche...

/ortrak
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. oktober 2000 - 17:54 #7
Som dna er ind på, så ville mange eksperter sikkert holde sig til ekspert-delen og derved ikke hjælpe \"newbies\".
Men ortrack, du kan jo bare selv hoppe over spørgsmålene, som nybegyndere stiller ... selv om det sikkert ville være synd for mig, som godt snart vil lære noget ASP - og sikkert også laver en masse begynder fejl.

Men nu ved jeg jo heller ikke hvordan det ser ud oppe fra ekspert-tårnet .. (LÆS: Top 10(0) :)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. oktober 2000 - 17:59 #8
ortrak>> Vi har et nyt punkt på tegnebrættet, som tager højde for det du siger. Jeg stopper dog forklaringen her, af hensyn til fristede sjæle, som bliver lidt for inspireret:) Håber du kan leve med det.
Avatar billede ortrak Nybegynder
24. oktober 2000 - 22:49 #9
goulduck:
Du skal tænke på, at der både finde newbies, semi-newbies, semi-eksperter og eksperter.
Jeg kan forsikre dig om, at det ikke vil være newbies som får færrest besvarelser. Der vil altid være nogen, som har svaret på et lignende spørgsmål før, og som ikke har noget imod at score et par hurtige lette point.

Mht. begynder-fejl, så er eksperten.dk\'s database efterhånden så stor, at ethvert newbie-spørgsmål kan findes - det er bare et spørgsmål om at lede.

andreas_admin:
Jeg tror bare jeg begår selvmord her og nu :-]
Nej - jeg er glad for at i hele tiden arbejder med nye initiativer - og det tager jo sin tid at tilfredsstille det store publikum.

/ortrak