Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 13:25 Der er 30 kommentarer og
4 løsninger

Hvad er der galt?

Jeg syns ikke helt at de hænger sammen på den her side:

http://www.juztme.dk/evn/

hvad kan jeg gøre for at det ser ok ud?

Nogle forslag?

Point gives ud til alle forslag!

//JuZtMe
Avatar billede radiant Nybegynder
02. januar 2003 - 13:29 #1
ja jeg kan godt se det... jeg tror ikke at det er din computer der er noget i vejen.. jeg tror at det er hjemmesiden der er noget i vejen med...
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. januar 2003 - 13:29 #2
ja du har ret. der er INGEN ting der hænger sammen...

der er ingen af dine link der virker...

der er ingen teskt på din start side...

hvor er det du gerne ville havde hjælp fra???
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. januar 2003 - 13:30 #3
Umeldbart meget kedelig. Er det en side for en skole?
Avatar billede varmeskud Praktikant
02. januar 2003 - 13:31 #4
hvems er dette side www.juztme.dk ??? er det din eller er det der du har lagt din under???
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 13:32 #5
Det jeg nu hentyder til er logoet og resten af siden ..

Som om det ikke helt hænger sammen .. sorry hvis i misforstod ..
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 13:33 #6
hot.shot >
det er min.
Avatar billede kalleferm Nybegynder
02. januar 2003 - 13:33 #7
Jeg er ret sikker på at han mener designet... og ikke de tekniske løsninger.
Jeg synes slet ikke designet er dårligt - men det kan stadig blive bedre.

Prøv lige at lægge lidt tekst på forsiden. Så er den nemmere at vurdere. En god ide ville være at få nogle billeder med flotte og stærke farver på frontsiden, da det vil kompensere for den lidt kølige tone sitet har. Beskær evt. billederne så de alle har samme størrelse og læg dem efter hinanden vandret eller lodret.
Avatar billede know_it Nybegynder
02. januar 2003 - 13:34 #8
jeg synes du skal prøve at rykke overskrivften nogle pixel til højre og bruge en anden skrift type.
Avatar billede kalleferm Nybegynder
02. januar 2003 - 13:35 #9
Og gør evt. et eller andet ved EVN logoet. En baggrundsfarve, en skygge eller noget lignende.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 13:35 #10
kalleferm >

Jaaa .. du siger noget!

Men jeg syns bare ik helt at logoet og resten af siden hænger sammen .. :/

Jeg smider nogle billeder ind og lidt tekst. og så kigger vi på det.. :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 13:37 #11
hvilken skrifttype f.eks?

Det skal jo se professionelt ud, men også udtrykke .. jaaa .. hva kan man sige, at skolen (som jeg laver siden for) også er til `sjov´ ... hvis du forstår .. (er dårlig til at udtrykke mig)..
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
02. januar 2003 - 13:41 #12
Når man holder musen hen over menuerne, bør der komme en hånd frem, så folk ved at de kan klikke på dem. Det kan man godt vha. style sheets. Desuden bør du lave teksten i menuerne om til links, så folk med mindre kløgtige browsere også kan være med.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 13:44 #13
darkstar >

enig enig .. det skal nok komme :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 13:51 #14
Så kallefern .. blev det bedre ?
Avatar billede kalleferm Nybegynder
02. januar 2003 - 13:57 #15
Jeg synes allerede det hjalp en hel del!
Prøv at finde flere af denne slags billeder og sharpen dem gennem photoshops filtre.
Auto level, auto color og auto contrast dem - så bliver de langt flottere at se på.
Klip lidt af toppen og bunden - aflange billeder er flottere at se på!

Mht Skrifttyper: Verdana er perfekt til tekst som du har nu. Men vælg en anden til overskrifter - fx trebuchet.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 14:01 #16
den overskrift?

-Og hvor skal den sådan ca. være ?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 14:03 #17
Har Photoshop 6.0 Engelsk..

Hvor siger du at man kontraster dem?
Avatar billede lighthouse Nybegynder
02. januar 2003 - 14:07 #18
Hej juztme

Jeg er ikke helt enig i bevidstløs brug af billeder (tror heller ikke det er det, kalleferm mener, sorry). De billeder, du udvælger til dit website skal vel netop udtrykke det, som du efterlyser mht. valg af skrifttype. I stedet for at vælge billeder af en skole/bygning eller en væg, så vælg billeder der viser de aktiviteter, som skolen tilbyder. Hvorfor skulle det være sjovt at gå på EVN, hvad er det, der adskiller denne skole fra andre???  Vis det i billederne.

Hvad angår logoet, så synes jeg det er alt for stort og at det virker lidt klodset den måde det er placeret på. Den blander sig i navigationen, og det er lidt forkert. Prøv at holde logo omårdet for sig selv og navigation for sig selv. Kombiner eventuelt logoet med en illustration, så det fylder hele bredden af websitet, men hold navigation og logo adskilt.

I navigationen foreslår jeg, at du flytter "forside" over til venstre som første punkt. Den fungerer som "home" og har næsten standard af at sidde først i navigationen.

Brug også alt-text til navigationen. Her er det muligt at give lidt supplerende information om det punkt, man peger på.

Og apropos navigationen, hvad er så forskellen på "om skolen" og "fagene"?

Ellers generelt et udemærket design. Enig med Kalleferm om at det er lidt fersk/koldt i udtrykket. Brug en varm farve som effekt eller brug gode billeder med dybde i til at kompensere - som kalleferm påpeger.

Omkring skrifttype så brug en verdana eller en ariel. Det plejer at holde standarden, og de er tilpas seriøse. I øvrigt ligger seriøsiteten for sitet ikke kun i skrifttypen, men i (højere grad) i selve indholdet og frekvensen for opdatering end i skrifttypen - samt tidsfrist for svar på henvendelser via e-mail.

Held og lykke med det

Hilsen
Lighthouse
Avatar billede lighthouse Nybegynder
02. januar 2003 - 14:09 #19
Vil i øvrigt anbefale at holde forsiden på en side uden at skulle scrolle. (Tilpasset en 1024x800 opløsning).
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. januar 2003 - 14:10 #20
Ikke fordi at dit design er grimt, men jeg synes ikke at det er pænt. Du rammer ikke den ønskede målgruppe efter min mening. Jeg har selv gået på en efterskole engang i mine unge dage. På en sådanne skole er der ungdom, social samvær, venskab og hygge. Det udtrykker din side ikke. Der skal være gang i den, ellers fanger den ikke de unge mennesker.

Du skaber ingen stil i dit design. Det er set mange gange før. Prøv at leg med farverne (Jeg kan godt lide farver ;). Prøv at se denne: http://www.kastanie.dk/. Den kan jeg godt lide, nemlig fordi den er anderledes.

Angående font-valg er verdana udemærket, men 'font-family:sans-serif;' er også en mulighed...

MVH
HMM10
Avatar billede kalleferm Nybegynder
02. januar 2003 - 14:10 #21
Jeg er ganske enig med lighthouse!

Jeg har photoshop 7 og der ligger den under image - adjustment... det er den mindst vigtige af de tre jeg nævnte.
Avatar billede lighthouse Nybegynder
02. januar 2003 - 14:16 #22
Enig med hmm10 omkring at tilpasse sitet til målgruppen. I øvrigt et ganske flot website, der henvises til.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. januar 2003 - 14:20 #23
PS:
Angående farve-valg, så kan jeg ikke forstå din blå farve... Jeg kan godt lide blå, men den passer ikke. Blå illustrere vand og himmel. Og ser jeg på dine valgte billeder er der ingen blå deri (kun på grafittien, hvilket er et billede forældrene IKKE vil se på). Derimod rød og grøn er deri. Måske ville en ligende farve passer deri?
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 14:21 #24
lighthouse>

Jeg er helt enig med dig mht. billederne, men ser du, jeg har ingen billeder med nogle elever på.. så derfor satte jeg lige nogle andre ind .. men det skal nok komme så snart jeg komme rover på skolen igen.

Jeg kan ikke selv finde ud af hvordan logoet skal se ud .. så hvis du er god til det der med grafik, så kan jeg lægge .psd-filen ud, og så kan du kigge lidt på den ? - Kun hvis du vil ..

Mht. til alt-text, har jeg tænkt mig at lave en lille grå box med lidt info om punktet, der følger musen ved mouseover på linkende i menuen .. - Det kommer også på et tidspunkt .. nok senere i dag ..

`Om Skolen´ er forestanderen som skriver lidt om skolen osv..
`Fagene´ er et skema over dagene på skolen ..

Billeder kommer, så hold endelig øje med siden.. Den kommer under rigtig udvikling mht billeder, når jeg skal op på skolen igen d. 6.. Så kig på siden efter den tid, og kom endelig med gode råd, hvis du vil, på nicolaj@leibergdata.dk .. :)

Mange gange tak for dine ord ! :) Virkelig noget jeg kunne bruge..!
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 14:23 #25
hmm10 >

Fik at vide af forestanderen at designet skulle være professionelt, men alligevel målrettet mod de unge .. en lildt svær opgave syns jeg ..

Der kommer mange flere billeder, med `liv´ på .. hehe, efter d. 6, så det skal nok give lidt mere..
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 14:25 #26
Jeg har sat mig fast på at sitet skal have en lyst-gråt bg, og at siden skal være blå, med hvid bg, og dette bliver ikke ændret .. Hvis jeg skulle blive ved med at ændre farver efter billedrene, kunne jeg jo blive ved .. Så må jeg jo bare få nogle billeder der passer ind i stedet .. :)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. januar 2003 - 14:27 #27
Designs er ikke noget man "bare" laver. Det tager tid.
Som en vis mand sagde: "Rom blev ikke bygget på en dag.."

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 14:44 #28
Det der logo må vi sQ få gjort noget ved ..

Nogen som har erfaring inde for Photoshop som gider kigge lidt på det? - Giver gerne flere point ud til det .. :)
Avatar billede lighthouse Nybegynder
02. januar 2003 - 15:17 #29
Hej Justme

Prøv at lægge logo-filen ud så vi kan downloade den fra websitet.
Jeg har ikke den store forstand på at jonglere rundt med grafik, men kan dog gøre et forsøg - og hvis det er muligt at downloade fra websitet kan andre jo gøre det samme, hvis de skulle komme forbi.

Lighthouse
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 15:27 #30
Jeg tror jeg har fundet en løsning?

Jeg ved ikke helt om den er god..

men kig da på www.juztme.dk/evn/
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 15:29 #31
Avatar billede lighthouse Nybegynder
02. januar 2003 - 15:34 #32
Hovsa!
Det nederste link virker ikke.

Og hovsa!  Har du fået lov til at lave om på skolens logo?  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 15:36 #33
ved ik ? Syns bare at de trænger til et nyt .. Hehe ..
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2003 - 15:42 #34
Jeg lukker det her spørgsmål!

Jeg giver alle der har svaret retfærdige point.

Hvis jeg har brug for mere support, så opretter jeg et nyt spørgsmål på et senere tidspunkt.

Hold øje med hjemmesiden! - Den kommer på www.EVN.dk ! - Og kan ses under udvikling på www.juztme.dk/evn/ !

Mange tak for al support fra jer!

Hvis i vil give gode råd, ris eller ros, når siden er færdiglavet, kan i skrive til Nicolaj@LeibergData.dk..

Endnu engang tak!

//JuZtMe