Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. december 2002 - 17:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup af ICQ

Jeg bruger ICQ 2001b og den gemmer min ICQ Contacts på deres Server, hvilket er dejligt ;o)
Men jeg ønsker en bedre backup af mine contacts..

jeg ved at man "bare" kan gemme sit ICQ biblotek, og smide filerne ind igen, hvis man reinstallere..
Men det har ikke givet andet en probz for mig..

jeg ønsker derfor at få ekspoteret ALLE min contact incl, den gruppe de ligger i.. ud til en tekst fil, hvor deres navn og ICQ UNI# er.. så jeg har det på skrift, som jeg kan udskrive..
Jeg har før gjort dette manuelt, men nu har jeg ca 100 contacts og det tager temmeligt lang tid at skrive ind.. så hvis der nu allerede VAR et program der kunne gøre det ville det jo være dejligt ;o)
Avatar billede prodic Mester
30. december 2002 - 17:56 #1
Mig bekendt gemmes der på serveren både UIN/Gruppe-navne på de personer man har tilføjet til sin liste.
Det har altid virket hos mig ved reinstallationen/opgraderingen af ICQ, hvor jeg altid har fået både UIN/Gruppe med over i "det nye ICQ"

Hvis du gemmer dit bibliotek, og overfører det til en ny ICQ-mappe - prøvede du så derefter at køre en dbconvert.exe som er i ICQ-mappen? Og havde det i givet fald et gunstigt resultat?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2002 - 17:56 #2
Hvis du kiger i C:\Programmer\ICQ\Contact List
og åbner den nyeste af de der db filer i notepad så har du det på sort og hvidt :)
Avatar billede prodic Mester
30. december 2002 - 17:58 #3
Space->Nice - så lærte man også noget nyt idag. :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. december 2002 - 17:59 #4
space => Takker.. så er det lidt nemmer at overføre dem til Word ;o)
Avatar billede c_nova Nybegynder
30. december 2002 - 17:59 #5
du skal gå ind i C:\Programmer\ICQ der ligger den en mappe som hedder 2001b i den mappe ligger der 4 filer dem gemmer du bare... og smider ind igen når du har lagt icq ind igen...

Nova out....