Avatar billede miti Nybegynder
19. december 2002 - 22:49 Der er 1 løsning

Vise Billeder i mx via Access database

Jeg er ved at oprettet et e-handelssted i Mx ASP.NET VB hvor indhold på siden styres af en Access database. Jeg har oprettet en Vare database i Access og det hele virker fint. Men nu ønsker jeg at tilføje et billed til hver enkelt vare i databasen. Jeg oprettet et feltnavn " Billed" og har indsat et OLE OBJEKT som hendviser til den aktuelle billed fil. Det virker også fint i Access men når jeg overføre det til MX får jeg enten #? eller et tomt billedikon. Er der nogen det kan forklare mig i detaljer hvordan jeg får løst mit problem??
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
11. marts 2003 - 16:40 #1
Den måde du anvender er RIMELIGT kringlet at få til at virke - Du skal tænke på at et Binary Large Object (BLOB) som er lagret i access er nuller og 1-taller og skal have et nyt filformat, en ny komprimering etc. for at kunne bruges på webben - Må jeg anbefale : Gem dine billeder i en mappe på webserveren - Skriv navnet og evt. stien til billedet i et rent tekstfelt i Access istedet - Og bind det felt til billedkilden (IMG SRC) i Dreamweaver - Så kommer du hurtigere fra start :

Du kan se en walkthrough for DW Ultradev her som skulle være næsten identisk med MX : http://www.macromedia.com/support/ultradev/content/dynamic_images/

MVH Kalaharikid