Avatar billede moonchild Nybegynder
19. december 2002 - 18:21 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Harddisk problemer

Hey venner!

Jeg har lige købt en dejlig 80 GB hardisk til min gamle pc. Men den kan ikke finde hardisken - Og bufferne er (hvist nok) sat ordenligt.
Kan det tænkes at det er Windows 98 der ikke kan håndtere så stor en harddisk?
Min BIOS kan godt finde hardisken, så jeg går ikke ud fra at det er den der skal opgraderes?!?

Help me!

- David
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
19. december 2002 - 18:26 #1
kan du se hd hvis du går ind i bios og detecter for ejg har en 80 gb og den kører fint med win 98 ingen problemer der så det er ikke styre systemet der er noget galt med det er nok bios jow det tror jeg på
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. december 2002 - 18:27 #2
Du mener vel jumperne, og ikke bufferne he-he. Hvis de er sat til master burde det være ok.

Har du fdisket den, og oprettet partitioner og formatteret den?
Avatar billede moonchild Nybegynder
19. december 2002 - 18:33 #3
Tja... De (jumperne ;-) er sat til sekudær hd, da jeg bruger min gamle hd til at starte op på!

Ok.... Så må det være på tide at opdatere min bios...
(men hvordan fa'en finder jeg en ny version? Jeg kan da ikke huske hvad mit bundkort hedder.. Kan man se det når den starter op???)
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. december 2002 - 18:34 #4
Ja, når den tæller RAM op trykker du lige på pause-tasten. Nede i venstre hjørne står der et nummer og en dato. Det laver du bare en søgning på i Google, og så burde du finde et link til producenten.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. december 2002 - 18:34 #5
Men har du kørt fdisk?
Avatar billede moonchild Nybegynder
19. december 2002 - 18:37 #6
Nop.... Jeg har ikke kørt en fdisk. Skal man det
Avatar billede moonchild Nybegynder
19. december 2002 - 19:12 #7
Hehe... Jeg kørte en fdisk, og lavede et eller andet halløj, men da jeg bagefter formatede den, angav den kun hd'en til 8Mb!!! *G* Jeg prøver lige igen!
Avatar billede kenp Novice
19. december 2002 - 19:55 #8
ellers smid den over i en anden computer, og gør det derfra så kan man få sat det hele på 1 drev, og smid den så tilbage over i din gamle computer.

Det kan godt være at bios kun finder 8 gb, men kan bruge alle 80 (sådan gjorde jeg med min 40 gb)
Avatar billede kenp Novice
19. december 2002 - 19:56 #9
humm 8 mb, hummm det var vist en lille fejl ;)
Avatar billede moonchild Nybegynder
20. december 2002 - 07:24 #10
Jeg fandt ud af hvad der var galt, jeg skulle køre en fdisk og formatere den, I DOS TILSTAND!!! - Så virkede det! :-D

Gode gamle dos!

Tak for hjælpen alle sammen, men inden jeg deler point's ud - TOFFERMAN... giv mig et svar så du kan få en bid af kagen!
Avatar billede tofferman Nybegynder
27. december 2002 - 22:46 #11
Okay, så kom jeg hjem fra juleferie :-)
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:25 #12
husk at lukke spørgsmålet igen!!
Avatar billede moonchild Nybegynder
14. januar 2003 - 22:45 #13
Tak alle sammen! :-) Godt nytår!