Avatar billede cezar Nybegynder
18. december 2002 - 01:57 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

sub domænner

Jeg har sat her og læst det en indlæg efter det andet om sub domænner uden at finde ud af hvordan det skal sættes op jeg har win XP pro /IIS 5.1 jeg har et domæne og dns ved gratisDNS.dk og vil gerne lave fx. test.domæne.dk som skal pege på en mappe på min computer/server det jeg mangler er en "manual" til hvordan gør jeg skridt for skridt????

Jeg har lavet *.domæne.dk og det virker sådan set også fint man kommer frem til den samme side som ved www.domæne.dk
Avatar billede ducks Nybegynder
18. december 2002 - 01:59 #1
Prøv at se det her, der lærte jeg det ihvert fald: http://www.eksperten.dk/spm/281036

- Hvis det er nok må du godt nøjes med at give mig 15 point ;)
Avatar billede misbruger Nybegynder
18. december 2002 - 02:31 #2
hvis du selv kan styre din dns, så kan du jo bare oprette en test.domain.dk og lade den pege på din ip addresse.
I din IIS skal du så oprette et site, som svare på test.domain.dk ved at gå i properties på det site du opretter til formålet, under fanebladet Web site er der en knap "Advanced"
Der under kan du oprette muligheden for at dette site svare på din ip addresse, på port 80, på headeren test.domain.dk
Avatar billede lynx-dlk Nybegynder
18. december 2002 - 02:43 #3
Er det ikke muligt at lave sin egen DNS??

http://www.eksperten.dk/spm/295946
Avatar billede l0w Nybegynder
18. december 2002 - 07:25 #4
IIS server:

1. åben MMC.
2. højreklick på "Internet Information service" og vælg new -> web site.
3. Tryk next, angiv et navn, next.
4. Under "host header for this site" skrive du dit subdomæne: test.domæne.nu
5. tryk next, vælg stien til www scoope for dit subdomæne, next.
6. Vælg script rettigheder, next, finish.

Du har nu et subdomæne, som holder adressen i browseren...
du kan eventuelt give flere host headere til subdomænet, for eksempel:
www.test.domæne.nu eller andet.

Jeg er ikke sikker på at du kan oprette flere webhoteller til IISen i XP pro
versionen, da de kun vil gøre det muligt i server udgaver af IISen, så det
kan godt være det jeg skrev ikke var til stor hjælp, men det er en vejledning
til en windows 2000 server. :)
Avatar billede sukos Juniormester
18. december 2002 - 15:17 #5
nemmerlig, bruger du den indbyggede i XP så kan du kun ha' et host på din server!

Vil da lige anbefale apache! :O) http://www.apache.org
Avatar billede burningice Nybegynder
18. december 2002 - 17:08 #6
hallo hallo... læs lige mandens spm... "jeg har win XP pro /IIS 5.1"

det er kun muligt at oprette flere websites på en server version af windows
Avatar billede l0w Nybegynder
20. december 2002 - 00:00 #7
cyberfessor : det sagde jeg også... og jeg vil som sukos anbefale apache som
nok er det eneste der kan løse problemet på en windows XP pro maskine...

Så jeg kan ikke se hvad du prøver at pointere...?
Avatar billede cezar Nybegynder
20. december 2002 - 02:52 #8
Jeg har valgt at ændre os til Win 2k men tak for hjælpen og jeg deler points ud til alle der svarede