Avatar billede cruzer Nybegynder
19. oktober 2000 - 17:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvordan tvinger man windows..

hej

når man lukker windows ned, gemmer den en masse info.. hvis man nu vil lave et program der tvinger den til at gemme dette.. findes der så et api kald man kan bruge til at gøre det? eller noget nemmere?
Avatar billede borrisholt Novice
19. oktober 2000 - 17:35 #1
kig på WM_SETTINGCHANGE

Jens B
Avatar billede borrisholt Novice
19. oktober 2000 - 17:38 #2
Sådan her :

  SendMessage(HWND_BROADCAST,WM_SETTINGCHANGE,0,0);
Avatar billede lrj Nybegynder
19. oktober 2000 - 18:19 #3
borrisholt> Hvilke settings gemme så? Fx. layoutet af skrivebordet? Kunne nemlig være fedt at kunne \"snapshotte\" uden genstart.. :)
Avatar billede borrisholt Novice
19. oktober 2000 - 18:23 #4
The system sends the WM_SETTINGCHANGE message to all top-level windows when the SystemParametersInfo function changes a system-wide setting. The system sends this message only if the SystemParametersInfo caller specifies the SPIF_SENDCHANGE flag.

Jens B
Avatar billede lrj Nybegynder
19. oktober 2000 - 18:29 #5
Så alle vinduer bliver gjort opmærksom på at der er ændret en indstilling i windows. Men det som cruzer gerne ville var vist at gennemtvinge at instillingerne blev gemt.. No?
Avatar billede borrisholt Novice
19. oktober 2000 - 18:33 #6
hvis så de overholde Microsoft standart så gemmer de deres data ...

Jens B
Avatar billede cruzer Nybegynder
20. oktober 2000 - 19:35 #7
det jeg engetlig ville have lavet er det samme som lrj.. det med at gemme desktoppens layout..
Avatar billede borrisholt Novice
20. oktober 2000 - 19:41 #8
Hmmmn .. Det var ikke det du spurgte om ...

Jens B
Avatar billede lrj Nybegynder
20. oktober 2000 - 20:16 #9
:)
Avatar billede cruzer Nybegynder
23. oktober 2000 - 16:44 #10
burde jo nok have specificeret, hvad jeg søgte, lidt bedre.. sorry :)
Avatar billede lrj Nybegynder
23. oktober 2000 - 20:03 #11
cruzer - så lav selv et svar og acceptér det hvis det slår helt slemt til..
Avatar billede cruzer Nybegynder
23. oktober 2000 - 22:13 #12
bla bla bla..