Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 14:00 Der er 27 kommentarer

Windows Update igen...

Allerførst, så vil jeg godt lige for en god ordens skyld sige, at jeg har prøvet søge funktionen, men fandt ikke noget svar på mit spørgsmål, så derfor kommer det her.

Jeg har problemer med Windows Update under Win XP Pro dk.
Den kan sagtens finde opdateringer på deres hjemmeside, og jeg krydser dem af som jeg ønsker, den kommer frem med pop-up vinduet, om jeg accepterer deres betingelser, jeg klikker ja, og overførsels vinduet dukker op.

Problemet er så, at der intet sker, der står bare, "forberede overførsel" og det bliver der ved med, lige meget hvor lang tid jeg giver den.
Hvad kan problemet være, jeg har prøvet at slå både min firewall og antivirus fra, men intet hjælper??
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 14:09 #1
Avatar billede totaliorden Nybegynder
14. december 2002 - 14:14 #2
Der har været 'bøvl' med windows update i et stykke tid nu.
Prøv igen lidt senere, det virkede for mig
Avatar billede totaliorden Nybegynder
14. december 2002 - 14:15 #3
Se f.eks. den her fra i går : http://www.eksperten.dk/spm/294034
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 14:15 #4
Jeg får ikke nogen fejlmeddelelse overhovedet, så jeg kan jo ikke rigtig bruge den side til noget.

totaliorden: Kan jo ikke passe, det har ikke virket i flere måneder, så den hopper jeg ikke på!!
Avatar billede totaliorden Nybegynder
14. december 2002 - 14:17 #5
Det har da virket idag, for jeg har da lige hentet en opdatering på 13mb ...
Tror du jeg lyver eller hvad er der galt med dig?
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 14:19 #6
totaliorden -> Tror lige du skal til at styre dine udtalelser!
Avatar billede totaliorden Nybegynder
14. december 2002 - 14:20 #7
SUCK THIS
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 14:24 #8
totaliorden: Hvordan får du det til at lyde sådan!! Jeg tror ikke at du lyver, jeg siger bare at jeg er træt af at det ikke virke, og at det ikke var den korrekte løsning som du kom med, og ikke andet...
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 14:28 #9
ingenting -> Ramme denne ikke meget godt: "Scan for Updates Freezes at 0%"?
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 14:31 #10
francodavid: Nej, fordi den kan jo fint scanne efter opdateringer, og jeg krydser dem af som jeg ønkser, og accepterer deres betingelser, så skal selve download processen til at starte, der er her at den bare står og kigger??
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 14:33 #11
Prøv at slette filerne i "Windows\Windows Update Setup Files".
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 15:55 #12
Prøver jeg lige.
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 15:56 #13
Der er ikke noger mappe i min windows mappe som hedder "Windows Update Setup Files" ??
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 15:58 #14
Har du så en mappe med navn WindowsUpdate i Programmer?
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 16:02 #15
Nej, det har jeg heller ikke ??
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 16:04 #16
Heller ikke noget der ligner?
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 16:06 #17
Nej, overhovedet ikke!!
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 16:08 #18
K, kunne type på at din update klient ikke er installeret, gør så dette:
Please download our controls from http://v4.windowsupdate.microsoft.com/cab/x86/unicode/iuctl.cab and save them to your desktop.
Extract the cab by:

1. Right clicking on the iuctl.cab
2. Select Extract to
3. Point to a known location and click Ok
4. Go to where the cab was extracted to and right click on the iuctl.inf
5. Click install

Det skulle installere den.
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 16:55 #19
OK, men det er underligt, fordi den automatisk opdatering der findes i XP, virker fint. Den har lige hentet de nyeste for lidt siden, men jeg vil altså gerne have at det andet virker også, nogle forslag?
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 19:18 #20
Ikke andet end det du fik kl 16:08....
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 19:31 #21
Har lige prøvet at installere den, men det virker heller ikke!! Er der ikke noget andet som jeg kan gøre? Er det ikke evt nogle indstillinger som kan stå forkert?
Avatar billede francodavid Nybegynder
14. december 2002 - 19:34 #22
Du kan evt prøve at resette til default instilningerne i din IE... det gøres i advanceret...
Avatar billede ingenting Nybegynder
14. december 2002 - 19:42 #23
Har jeg hermed også prøvet, hjælper heller ikke!!
Avatar billede anjo Nybegynder
14. december 2002 - 22:45 #24
Hej, må jeg prøve at "gøre mig klog" på dit problem med Windows Update.

Jeg har selv Win XP home, men problemet var nøgagtigt det samme for mig, den stod bare og tyggede uden noget skete.

Jeg gjorde det, at jeg opdaterede min Explorer med Explorer 6.0 som jeg havde på en cd rom.
Derefter opdaterede jeg med Service Packs 1 til Internet Explorer 6.0 fra Windows Update.
Dette kunne jeg nu, tidligere ville denne opdatering ikke gå igennem.

Jeg vendte derefter tilbage til Windows Update og opdaterede Microsoft
Sikkerhedsopdatering 810030 til Microsoft VM, som jeg ikke kunne opdatere og nu gik opdateringen igennem.
Håber det lykkes for dig.
Avatar billede ingenting Nybegynder
15. december 2002 - 01:21 #25
Jeg har både Internet Explorer 6.0 med sp1 og den sikkerhedsopdatering du henviser til, men virke vil det bare ikke. Men da dejligt at høre om en som endelig har haft det samme problem som mig...
Avatar billede anjo Nybegynder
15. december 2002 - 10:20 #26
Øv, det var ærgeligt. Men sådan er det, når vi delitanter prøver at være kloge.
Her er et andet forslag. Kender du Karbos hjemmeside. Jeg har flere gange haft kontakt med ham om et problem, måske han kan hjælpe dig.
http://www.mkdata.dk/pctutor/
Avatar billede francodavid Nybegynder
20. marts 2003 - 22:37 #27
Lukke tid?