Avatar billede kjmn Nybegynder
14. december 2002 - 12:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Børne CD-rom vil ikke starte.

Hej Allesammen
jeg håber i/du kan hjælpe mig.
Jeg har købt PS-Bamse til ungerne men når jeg har startet windovs 98 se og sat Cderen i kommer denne meddelelse
Setup initialization Error
Insuffcient memory or disk space.
Håber i kan hjælpe så bliver ungerne og jeg
glade.
Glædelig Jul allesammen
Kjmn.
Avatar billede themustangman Nybegynder
14. december 2002 - 12:09 #1
Er der nok plads på dit C:\ Drev?
Avatar billede sthen Nybegynder
14. december 2002 - 12:10 #2
Den skriver jo at du enten ikke har plads eller hukommelse nok.
Har du kigget på æsken til PS-Bamse og set om du overholder systemkravene på din computer.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 12:19 #3
Find din System.ini.
Der hvor der står [386enh] , tilføjer du linien LocalLoadHigh.
Så ser den sådan her ud. (ca)
[386enh]
LocalLoadHigh
bla bla bla
Dette frigiver low memory også i windows.
Det er nødvendigt til mange ældre spil.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 12:21 #4
Prøv i en dosprompt at skrive mem , inden du ændrer det.
Lav så ændringen , genstart og prøv mem igen , og se om der ikke skulle være forskel.
Avatar billede kjmn Nybegynder
14. december 2002 - 13:50 #5
Jeg har masser af plads på C-drevet 20,9gb.

Jeg overholder systemkrav idet det er en nyere computer på 1000mhz og 256ram.

Fromsej nu er jeg ret ny i PC verdenen hvordan finder jeg system ini
og hvordan går jeg ind i en dos prompt.
jeg vil lige tilføje at under install. står der hvis man har win.95
skal man trykke Ctrl+Esc derefter K.
og ved win.3.x væiges kør fra filmenuen
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 14:07 #6
Finde dosprompt:
Start-->programmer-->MS-Dos
Finde system.ini
Start-->Søg skriv system.ini i søgefeltet.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 14:07 #7
Hvilket år er spillet fra?
Avatar billede kjmn Nybegynder
14. december 2002 - 15:23 #8
Jeg ved ikke om det sidste jeg skrev kom frem, så jeg prøver igen.
Spillet er fra 1995/98.
Jeg har været inde i Dosprompt og i System.ini men det forandrer
ingenting.
M.V.H. Kjmn
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 15:25 #9
Hvilke tal får du i Dosprompt når du skriver mem ?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 18:28 #10
Det er simpelthen din 640K dos hukommelse det er galt med.
Prøv at sende en kopi af din Config.sys og Autoexec.bat til mig , så skal jeg se om jeg kan trylle lidt.*S*
De ligger i C:\
Sendes til:
fromsej@oncable.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2002 - 19:28 #11
Kør en scandisk - det lyder som om windows ikke kan finde ud af hvor meget ledig plads der er på din harddisk.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 19:42 #12
Det tror jeg ikke John , det er den konventionelle memory det er galt med.
Jeg har lige kigget hans opstartsfiler igennem , og sendt ham et par hjemmelavede.
Bortset fra det er det altid en god idé at køre en scandisk *S*.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2002 - 19:47 #13
Det er bare... han nævner intet om at det er DOS... derfor mit forslag, men er det dos - ja så er det sikkert den konventionalle hukommelse den er galt med :)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2002 - 20:00 #14
Det er rigtigt der ikke står noget om DOS , men et spil fra 95-98 der skal køre i Win98 , giver ofte problemet med DOS memory , jeg har selv et hav af de spil , og det er sommetider et helvede at få dem op at køre.
Ord som "ems" "noems" "xms" "out of memory" osv. har før holdt mig vågen hele natten. *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
27. december 2002 - 18:50 #15
Tak for points.
Fik du løst problemet?