Avatar billede hitengel Praktikant
13. december 2002 - 20:31 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Logge samtaler i Messenger 5.0?

Jeg er meget interesseret i at få min Messenger til at logge de samtaler, jeg har med andre...
Kan dette slet ikke lade sig gøre på nogen måde i version 5.0?
Jeg har hørt, man kan få en patch, der hedder noget med plus, men kan den logge samtalerne?
Avatar billede pfp Nybegynder
13. december 2002 - 20:32 #1
Ja Messenger Plus kan du sætte til at logge samtalerne. De bliver så logget i txt-filer, en for hver enkelt kontaktperson.
Avatar billede hitengel Praktikant
13. december 2002 - 20:35 #2
Ja, men nu hvor jeg har fundet Messenger Plus' side, http://www.patchou.com/msgplus/ , kan jeg se, at man ikke kan få den til 5.0... Er der så ikke en anden måde at logge på med 5.0? Det ville være lidt dumt, hvis jeg skulle til at nedgradere Messenger...
Avatar billede pfp Nybegynder
13. december 2002 - 20:35 #3
Du kan downloade det her:
http://pages.infinit.net/patchou8/msgp142b.zip

Se iøvrigt denne side:
http://www.patchou.com/msgplus/

Dog skriver udvikleren at der er små problemer ved brug i 5.0, som er ved at blive rettet og at en ny version udgives engang i december. Men jeg tror godt du kan anvende den til at logge din samtaler.

/peter
Avatar billede muss Nybegynder
13. december 2002 - 20:35 #4
Nej man kan stadig ikke lave log-filer i msn 5.0
(Important: the current version of Messenger Plus! does not work correctly with the new version of MSN Messenger (version 5))

Men ellers kan den hentes her:
http://www.patchou.com/msgplus/

//muss
Avatar billede hitengel Praktikant
13. december 2002 - 20:38 #5
Ja, jeg har netop fundet siden, som I begge henviser til, men som muss påpeger, så virker den ikke til 5.0... Kan jeg så opgive at logge mine samtaler, indtil de får nosset sig som til at lave en patch til 5.0? Eller har I andre forslag?
Avatar billede pfp Nybegynder
13. december 2002 - 20:40 #6
Har du forsøgt med Plus på 5.0? Det kunne jo være at log funktionen virkede, og at det var nogle andre småting i den som ikke virkede. For Plus har jo en del flere funktioner udover log. Men det er blot et gæt for jeg har ikke selv prøvet den på Messenger 5.0

Alternativt kan du skifte til Trillian. Den har en utrolig lækker log funktion og du kan anvende enten din eksisterende Messenger konto eller ICQ konto...eller endda begge samtidig.
Avatar billede muss Nybegynder
13. december 2002 - 20:44 #7
Enig med pfp

Trillian gemmer logfiler i en txt

http://www.ceruleanstudios.com/trillian/index.html

//muss
Avatar billede hitengel Praktikant
13. december 2002 - 20:47 #8
Ja, jeg har allerede Trillian, men bryder mig egentlig ikke om det... Jeg kan bedre lide Messenger, og hvis det bare kunne logge, ville det være perfekt for mig. Men ok - er jeres konklusion så, at der ikke er andre muligheder end at vente på, at den patch bliver lavet?
Avatar billede muss Nybegynder
13. december 2002 - 20:47 #9
Her kan du læse om samtlige features.....
(blandt andet: (Message History - Recall all previous things said in a conversation using simple but efficient text-based logging.)

http://www.ceruleanstudios.com/trillian/features-Enhancements.html

//muss
Avatar billede muss Nybegynder
13. december 2002 - 21:03 #10
Ja det er nok de eneste muligheder hitengel.

Trillian eller vente på en patch til plus

//God weekend
muss
Avatar billede hitengel Praktikant
13. december 2002 - 21:05 #11
Ja, ok, men tak for hjælpen. I kan dele pointene, da jeg jo ikke kan sige, at én af jer kom med en løsning. God weekend.