Avatar billede eldaria Nybegynder
13. december 2002 - 20:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Freeware 3D Design program.

Findes der et Gratis program til at lave 3D designs, af typen CAD, dvs mere design ikke rendering.
Må meget gerne have nogen slags animerings mulighed.

Jeg skal bruge det til at teste nogle design ideer på funktions nivå så om den kan renderes eller ikke er irrelevant.
For exempel design af et hus, eller design af et mekaniskt object.
Jeg har prøvet programmer så som Homeplanner til Hus ideen men de er alt for begrænsede.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 20:26 #1
Prøv at se på http://www.qcad.org/
Der er også en liste over andre CAD programmer på http://www.qcad.org/2/others.html
Avatar billede eldaria Nybegynder
13. december 2002 - 20:33 #2
Hmm, ok, hov, skal lige nævne at det skal helst være til Windows XP.
Jeg har en Redhat 8 installeret men kan ikke finde ud af at bruge den endnu.. :)
Avatar billede eldaria Nybegynder
13. december 2002 - 20:41 #3
gab: er qcad kun 2D? Jeg skal sådanset have mulighed for 3D.
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
16. december 2002 - 10:27 #4
Avatar billede mikkeljans Nybegynder
16. december 2002 - 10:28 #5
Næsten gratis.. Koster 10$ dollers. Det er så kun forsendelese osv du betaler for..
http://www.digitalriver.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry10?V1=478498&PN=1&SP=10023&xid=41107&DSP=&CUR=840&PGRP=0&CACHE_ID=0
Avatar billede eldaria Nybegynder
16. december 2002 - 14:42 #6
Hmm programmet koster $10, forsendelsen koster $42.95 til Europa.
Men det ser ud til at være det jeg søger og til en pris af $10 så er det helt ok..
Meeen, jeg tror jeg dropper det, jeg gider ikke at betale 4 gange mere for forsendelsen end vad produktet koster. :-(
Jeg lader den lige spørgsmålet være åbent et stykke tid enndnu.
Avatar billede eldaria Nybegynder
10. januar 2003 - 14:44 #7
ok, ikke flere svar...
Så Lukker jeg.