Avatar billede likedon Nybegynder
13. december 2002 - 18:23 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Dedikeret webserver ønskes

Jeg vil gerne have nogle priser på en samlet pakkeløsning. Jeg har selv været rundt på mange udbydes sider for at sammenligne priser, men det er ikke helt nemt, for de tilbyde jo ikke det samme i standartpakkerne, og så skal man til at regn tillægsydelser på osv. (det er lige som forsikringsselvskaber *hehe*)
Hvor billigt kan det gøres?
Baggrund for det her er at jeg pt. har fået 2 kunder der begge får brug for ca. 1GB web-space til firmapræsentationsvideo'er presse billeder og des lige, og min normale udbyder Wannafind ikke har lyst til at tilbyde mere end 800MB, så får jeg indirekte chance til at få mig et lille "web-hosting firma".

Det skal lige siges, at lige præcis sådan noget server noget ved jeg ikke alt om så bær over med mig, når jeg blander noget sammen.

Server 1:
Unix maskine.
pre-install software (php, MySQL og hvad der nu ellers kræves af en Unix løsning)

Server 2:
Windows maskine.
ISS
ASP
ASP.NET (dette burde ikke være noget problem, men der er ikke så mange der reklamere med det endnu, men det koster vel ikke noget at tilbyde?? hvad ved jeg)
PHP (ved godt at der er begrænsninger på windeows, men vil nu gerne have det, og jeg har ikke problem på min lokale server såå..)
Diverse standart ASP-komponenter (image, upload m.fl.)
SQL-server 2000/7.0
MySQL-server

Begge:
40 GB harddisk
5 GB trafik/md
Ret til 200 domains (web-hotel)
Administration til opret af nye kunde.
Administration til de nye kunde, altså mail opsætning, ftp, database og det der.
Serveren skal være beskyttet med antivirus, firewall eller hvad man nu plejer at gøre.
Mulighed for fjernkontrol til ex. updates patch osv. (tror det er nødvendigt ret mig, hvis jeg tager fejl.)

Service aftale:
24/7/365 aftale om driftsupport (f.eks. server genstart)

Til dem der ligefrem har en virksomhed, men som ikke har lyst til at offentliggøre tilbud E-mail: ap@maximilian.dk

Tror ikke jeg har glemt noget.
Avatar billede likedon Nybegynder
13. december 2002 - 18:54 #1
SQL-server 2000/7.0 betyder self. MSSQL-server
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
13. december 2002 - 21:21 #2
likedon, køb en maskiner, installere unix / linux på den.
Og smid den op ved www.web-sale.dk

Angående Windows, ville jeg også anbefale, dig at købe den selv og så sætte den op veb dem..

Hvis ikke du selv kan lave det, så kan de vist også godt sætte det op for dig.

Angående restart og sådan så prøv at kigge her
http://www.web-sale.dk/produkter/server.htm

de har nogen service aftaler.

Men deres linie, kører kanont stabilt. Og de ved hvad de har med at gøre.
Dem vil jeg klart anbefale.

De tager 150 ex.moms, pr Servere. Ved ikke om de laver mængde rabat
Avatar billede likedon Nybegynder
14. december 2002 - 11:02 #3
jeg har skam også kigget på web-sale
Med hensyn til at købe windows-software selv, så har min invester ikke råd til det. Jeg ved da godt at det måske kunne betale sig set over længere sigt, men jeg tænkte, at ved at lej en, så har hotellet også ansvaret for at den virker.

det andet web-hotel jeg har kig på er det her, men jeg har ikke lige taget mig sammen til at skrive til dem endnu for at få afklaret, hvad deres pakke indeholder helt præcis, og jeg kender dem heller ikke:
http://www.unitspeed.dk/dedikeret/index.htm
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
14. december 2002 - 17:19 #4
Tja, anbefaler i hvertfald web-sale til hosting, jeg ved hvordan de er nå det drejer sig om server opsætning.
Avatar billede avby Nybegynder
14. december 2002 - 17:33 #5
Pas på med unitspeed.dk de er reseller af et amerikansk produkt.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
16. december 2002 - 13:01 #6
likedeon prøv at skrive tracert unitspeed.dk i DOS-prompten så ender du i USA hos Verio, deres servere ligger vist ikke i Danmark, men skriv til dem og spørg...
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. december 2002 - 21:22 #7
Jeg har en gang talt med unitspeed.dk om deres webhoteller. De har vist mange udlandske kunder derfor står nogle af serverne i USA men vist ikke host Verio. Men der er noget med at de snart skulle have noget mere i Europa.
Avatar billede likedon Nybegynder
17. december 2002 - 10:08 #8
Er der ikke nogen der kender til andre alternativer end de 2 nævnt, web-sale bliver nemlig lidt dyrt, hvis man vil have døgnovervågning
Avatar billede praetorian Nybegynder
17. december 2002 - 11:17 #9
har du fået kigget på netsite eller haft snakket med dem.
Avatar billede it-dk Nybegynder
17. december 2002 - 13:33 #10
der er også azero.dk og dandomain.dk men jeg kender ikke til hvordan de er.
Avatar billede likedon Nybegynder
22. december 2002 - 12:33 #11
nu var det jo egentlig ikke forslag til web-adr. men priser på pakkeløsninger, det var jo meningen, at der var nogle der skulle "arbejde" for pointene, men ok jeg kan da godt gøre det selv.
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. december 2002 - 12:35 #12
Da vi ikke repræsenterer de forskellige firmaer er det lidt svært bare at give tilbud på pakke løsninger.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
22. december 2002 - 12:48 #13
Hvad er dit budget? Hvor meget vil du betale pr. måned og skal du have 2 "dedikerede" servere? SKAL de ligge i Danmark? Har du virkelig brug en hel maskine for dig selv? Det kunne også være at du ville dele en maskine med andre, hvis det du skal foretage dig ikke er særlig ressourcekrævende...
Avatar billede likedon Nybegynder
22. december 2002 - 12:54 #14
praetorian >>
der er nu nok nogle herinde der repræsenterer firmaer, men det kunne jo også være at en selv har noget ligende eller kender nogle der har.

maner>>
hmm, jeg troede jeg havde fået skrevet alt i mit spørgsmål.
Jeg er ligeglad om jeg skal dele maskinen med nogle, bare pladsen til mig er til rådighed. Hvor den ligger er som udgangspunkt ikke vigtigt, Danmark er self at foretrække.
Nej jeg skal ikke have 2 server, men jeg har ikke bestemt mig for hvilken af de 2 maskinopsætninger jeg vil have, afhænger af prisen, og ja jeg ved da godt at win2000/nt er dyre end en linux/unix
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. december 2002 - 12:23 #15
Hvordan ser det ud? Har du fundet en løsning?
Avatar billede likedon Nybegynder
28. december 2002 - 12:26 #16
nææ ikke rigtigt, er sat lidt på stanby til vi har passeret nytår.
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. december 2002 - 12:32 #17
Har spm. til dig.

--
>Diverse standart ASP-komponenter (image, upload m.fl.)

Hvad er det helt præcis?

>SQL-server 2000/7.0

Du kender godt indkøbsprisen for en licens ikke?

>MySQL-server

Hvad skal du både med MSsql og MySQL? Du kan jo bruge ASP og MySQL samt PHP og MySQL sammen.
Avatar billede likedon Nybegynder
28. december 2002 - 12:40 #18
diverse satndart.. der mener jeg et upload komponent, et komponent til at resize med, mail-komponent. fabrikaterne er ligegyldigt

SQL-server...Jo jeg ved godt den koster kasse

MySQL og MSSQL kan jo ikke sammenlignes, men grunden til at jeg har begge på, er jo at MySQL og PHP ikke koster noget mener jeg da, og hvorfor skulle de så ikke være der??

MSSQL ville jeg gerne have for at kunne udvikle til den, blandt andet med store procedures

Det jeg har stillet op er jo også det ultimative, mindre kan jo blive nødt til at gøre det. *s*
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. december 2002 - 13:48 #19
Hvorfor kan MSsql og MySQL ikke sammenlignes?

Vil du så havde havde PostgreSQL, JSP, Java-servlets, EJB m.m. på fordi det er gratis? :o) Fordi et produkt er gratis, så er der jo ingen grund til at havde det, hvis ikke der er behov for det.

Vores administrator vil anbetale at der max køre 50-100 MSsql db´er på en server, hvis den kun arbejder med MSsql og med en pris på ca. 40-50k så vil en MSsql DB koste op mod 500 kr. *ss* Det er lidt dyrt.

Jeg har dog set at nogen køre med billige MSsql db´er, men spm. er hvor stabile de er..

Hvor meget ASP arbejder i med? Er det ikke bedre at lave en Linux server med Sun´s ASP.. Der er selvf. nogle ting som ikke virker helt på det, men det er 200 gange billigere :o)
Avatar billede likedon Nybegynder
28. december 2002 - 14:09 #20
tja det lyder dyrt, hmm det bliver nok ikke til MSSQL i denne omgang *snøft*
med hensyn til Sun's ASP, kan man køre komponenter op mod denne?
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. december 2002 - 14:21 #21
Ja, der er udviklet nogen..
Avatar billede likedon Nybegynder
15. januar 2003 - 11:27 #22
fik sådan en email om at det her stod åben, så nu lukker jeg det