Avatar billede dkkk Nybegynder
13. december 2002 - 09:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

installation

Er der nogen der ved hvordan jeg kan bygge et installation programmer

Eller et programmer til at bygge hjælper filer

Hjælp
Avatar billede morten_s Nybegynder
13. december 2002 - 09:59 #1
Med Delphi følger programmet InstallShield, som du kan anvende til at bygge dine installationsprogrammer med
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2002 - 10:08 #2
Inno Setup der er også OpenSource med.

Det kan downloades her: http://www.jrsoftware.org/isdl.php
Avatar billede diz Nybegynder
13. december 2002 - 11:30 #3
Et godt program til hjælpefiler/dokumentation er Time2Help. Du kan downloade en trial version her. Den virker i 30 dage, og vel og mærke 30 dage du bruger den.

http://www.time2help.com/
Avatar billede dkn Nybegynder
13. december 2002 - 13:19 #4
det er svært at sige helt hvordan du skal gøre men den letteste løsning ville være dette tror jeg:

Lav en "standard" installations fil i delphi, alle værdier som bliver brugt i labels, memos og så videre bliver loadet fra starten af række const som du har lavet. Desuden skal du have lavet så filer kan blive vedhæftet uden brcc32.exe, da det ikke ville være lovligt at bruge den.

Du laver nu dit setup program som skal hjælpe din bruger med at lave setup filen. Når du har indsamlet data for tekst, vedhæftede filer. Patcher du din "standard" layout af setupen, altså laver om i dine constanter ved at skrive i exe filen.

En god ide ville være at se på inno som morten_s siger, men lad nu ikke dens kode gøre det svære end det er.

desuden kan du med held bruge exemod.pas som indeholder et par gode funktioner til modification af exe filer.

dkn
Avatar billede dkkk Nybegynder
13. december 2002 - 16:53 #5
hej. hejhej

Ja det er et godt pro.Men du kan ikke lave alt teksten om det meste af det englsk men det skal helst være dansk for mit pro er dansk

Dkkk