Avatar billede praetorian Nybegynder
12. december 2002 - 23:49 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Mail hotel til 2-3 domæner

Kære Eksperter.

Da jeg er ved at være træt af Cliche.dk elendige service på mit mail hotel både i forbindelse med accessability og et andet problem med at deres maskiner dumper emails fra visse email adresser lede rjeg nu efter et andet hosting firma der udbyder mail hotel løsninger. Jeg skal have hosted mail for 3 domæner. Jo flere POP3 konti pr domæne jo bedre og plads pr konti skal også helst være så stor så muligt. Men hosting firmaer med fx 100 Mb til deling mellem de forskellige konti er jeg ikke interesseret i.
Links eller foreslag til at slå op på webhostpriser accepteres ikke som gyldigt svar. Idet at man i de fleste tilfælde ikke kan bruge den side til ret meget. Det jeg skal bruge er links til de forskellige hosting firmaer som i personligt kan stå inde for som opfylder mine krav. Jeg er villig til at give 20 kr pr måned for hosting af de 3 domæner med mail.
Avatar billede moreless Nybegynder
12. december 2002 - 23:55 #1
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. december 2002 - 23:57 #2
jeg skal bruge det til 2-3 domæner og skal kun bruge mail
Avatar billede moreless Nybegynder
13. december 2002 - 00:00 #3
9*3*12 = 324 kr /år ? det er vel til at leve med
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. december 2002 - 00:02 #4
Endvidere skal der være mulighed for at kunne sende gennem deres SMTP servere.
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. december 2002 - 00:04 #5
rettelse 11,25*3=33,75*12=405
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
13. december 2002 - 00:05 #6
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. december 2002 - 00:05 #7
og skal kun bruge mail hosting og ikke webhosting.
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. december 2002 - 00:06 #8
dht.dk duer ikke, de er for dyre.
Avatar billede moreless Nybegynder
13. december 2002 - 00:06 #9
www.pil.dk, så får du noget for pengene
Avatar billede moreless Nybegynder
13. december 2002 - 00:08 #10
kan du ikke blot benytte din egen smtp udbyder?
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. december 2002 - 00:18 #11
problemet er at nogle af dem der kommer til at bruge kontine er udelandske brugere og nej jeg vil ikke benytte min egen udbyders SMTP server.
Avatar billede moreless Nybegynder
13. december 2002 - 08:53 #12
jeg tror ikke at du kan få det som du vil have for blot 20 kr måned
Avatar billede leif Seniormester
13. december 2002 - 09:47 #13
For 20 kr. om md. er det svært at levere en service til en som er krævende og som bare skal bruge så meget som muligt, det gør at intet er reelt godt nok. Tænk på hvad du skal bruge det til, nu siger du at nogen af dine brugere bliver udenlandske brugere, er det så ikke noget du tjener penge på eller hvad ???
Avatar billede avby Nybegynder
13. december 2002 - 14:30 #14
Prøv www.gullestrup.net, jeg har gode erfaringer med dem både som web- og mailhoteludbyder.

20,- pr. måned for 3 domæner med masser af plads og masser af konti er nok i underkanten, men prøv at bade om et tilbud på et MultiHotel, med flere domæner, det skulle vist være til at betale sig fra.
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. december 2002 - 01:40 #15
Masser af plads er nu så meget sagt. Dette er egentlig et del af et større projekt :-)

Såfremt at dette vil hjælpe lidt på det skal jeg faktisk bruge en total hosting af 2 domæner (dvs med det hele) samt 1 gange mailhosting til det ene domæne, men hvad så med 30-40 kr i måneden ?.

De to fulde hosting domæner skal bare have 10-20 POP 3 konti til at starte med, enten med en særskilt fast max på minimum 10 Mb eller ubegraænset plads (selvfølgelig inden for visse græsner). Og selve mailhosting delen skal være med så mange POP3 konti så muligt og også med fast max på 10 MB eller ubegraænset plads (selvfølgelig inden for visse grænser).

Men regner egentlig med at gicve folk mulighed for at få en gratis rigtig email adresse for dem der er interesseret i det. Helst gratis men kan dette så ikke lade sig gører vil jeg undersøge hvad folk er villig til at betale. Vil folk så ikke betale må jeg vente med den frie mailhosting til at jeg får et par servere op at køre.
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. december 2002 - 01:44 #16
Avby:

Kan ikke se på deres side at de tilbyder multihotel.
Avatar billede avby Nybegynder
14. december 2002 - 17:30 #17
I prislisten står der:
Har du flere domæner/hoteller kan du opnå en besparelse ved at samle disse på en Multihotelkonto. På en Multihotelkonto er du selv herre over hvilke domæner/hoteller der tildeles plads og Mailkonti, så længe det samlede forbrug ikke overstiger den samlede plads på Multihotelkontoen.
Kontakt support@gullestrupnet.dk med oplysning om antal domæner, hoteller og pladsbehov, så udregner vi en god pris.

Jeg ved ikke rigtig hvad de vil sige til det der med at tilbyde alle en gratis e-mail. Der står vist noget i deres betingelser, om at deres priser ikke gælder ved en konkurrent til f.eks. hotmail
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. december 2002 - 05:15 #18
det må jeg jo finde ud af :-)
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. december 2002 - 22:49 #19
Avby:

Du havde tildels ret. Såfremt at man vil køre en mail service så skal de vurderer om man skal have sin egen server til det.
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. januar 2003 - 22:34 #20
Dropper ideen indtil videre ihvertfald til at jeg selv får fat i en computer til jobbet. Det andet er simpelthent for dyrt.