Avatar billede 49152 Nybegynder
12. december 2002 - 12:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brugt mac

Jeg står over for at skulle købe en brugt mac, som jeg skal bruge til at teste nogen systemer som jeg udvikler til Internet på PC.

Er der nogen som har noget klogt at sige, eller som kan forklare mig lidt om mac.

Det er fint nok at den er meget langsom, den skal bare kunne køre Internet Explorer og kunne komme på et netværk/internetet med netkort.

Er der ikke en eller anden som er en 300 mhz og skal man købe en med skærm indbygget.

Skriv noget klogt?. Hvem ved, måske der er en i københavns området, som kan sælge mig en?

Tak
Avatar billede dorkstar Nybegynder
12. december 2002 - 12:40 #1
Så godt som alle Macs har indbygget EtherNet (og lyd!!). De første iMacs (all-in-one), ml. 233 og 350 Mhz, kan nutildags findes brugt for ml. 3000 og 6000 kroner. Check brugtmarkeder på http://www.mediamac.dk og http://www.mactalk.dk

D
Avatar billede 49152 Nybegynder
12. december 2002 - 15:10 #2
Den ser da god ud, ville sådan nogen som den ikke være perfekt.

http://www.mediamac.dk/index.php?page=market:show,id=1903&dd_list_offset=
Avatar billede 49152 Nybegynder
12. december 2002 - 15:15 #3
Ville sådan en g3 generelt ikke være god nok. ???

Og tak for svaret.
Avatar billede dorkstar Nybegynder
12. december 2002 - 15:34 #4
Så den lige - den er sikkert OK, men ulempen er nok, at den er for gammel til at kunne køre OS X og dermed de nyeste browserversioner, og med al det rod der er i W3C-standarder mm. lige nu er det en ulempe. Køber du en iMac, kan du f. eks. lave 3-4 partitions med forskellige versioner af OS og browser på hver = en perfekt, omend langsom, testmaskine...

D
Avatar billede 49152 Nybegynder
12. december 2002 - 16:30 #5
Ved du hvor mange forskellige udgaver (hvilke) der findes af Internet Explorer til mac? Tror du ikke at alle udgaverne kan køre på OS-Classic (er det ikke det det hedder)?

Er der kun de to styresystemer til mac; OS-X og OS-Classic?

Ved du om en g3 også har indbygget netkort?

Jeg skal nok acceptere dine svar, jeg vil bare gerne lige vente lidt og se om nogen andre svarer også, det kunne jo være nogen havde en de ville sælge.

Undskyld at jeg sådan driver rov-drift på din viden,,
Avatar billede 49152 Nybegynder
12. december 2002 - 16:34 #6
Et spørsmål til, hvor udbredt tror du Netscape 4.7 er til mac. Og er det gået op for macbrugere at Netscape 7 måske er den bedste browser til deres maskiner. Internet siderne virker da ofte ikke til Netscape 4.7 på mac gør de?
Avatar billede 49152 Nybegynder
12. december 2002 - 16:35 #7
Du kan få 20 point til.