Avatar billede aaboe Nybegynder
11. december 2002 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Program til database design

Jeg mangler et program til at tegne E/R modeller for databaser i.

Jeg har før arbejdet med Visio og Erwin, men da det er til privat brug kunne jeg godt bruge et program der ikke koster alverden, allerhelst et der er gratis :-)

Programmet må meget gerne kunne reverse engineere, altså lave et diagram ud fra en sql-fil.

Kan I anbefale noget?
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2002 - 16:32 #1
Just interested in seeing what comes :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2002 - 17:16 #2
Kik på Rational Rose, det er genialt til det
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2002 - 17:18 #3
but it costs LOTS :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2002 - 17:22 #4
You get what you pay for!!!! it's worth every penny
Avatar billede terry Ekspert
11. december 2002 - 17:26 #5
yes I know, I have used it myslef. But look at the question!
"er til privat brug kunne jeg godt bruge et program der ikke koster alverden, allerhelst et der er gratis "!!!!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2002 - 17:32 #6
Damm!! your are right!!

Tror ikke det findes i gratis/billige versioner
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2002 - 20:19 #7
De kendte dyre produkter er jo:
  Rational Rose
  Platinum Erwin
  Embarcadero ERStudio
  Microft Visio
og de er alle ret dyre.

Og E/R tools har tilsyneladende ikke virket særligt attraktive
på freeware/shareware programmørerne.

Er der nogen som bare har hørt om et free E/R model tool ?
Avatar billede kennie_nm Nybegynder
11. december 2002 - 21:12 #8
http://www.datanamic.com/dezign/

importER fra datanamic har en gratis evalueringskopi (som ikke udløber)
værktøjet koster $150, hvilket ikke er sindsygt

jeg har brugt det til at læse Oracle .sql filer og det virker sådan nogenlunde OK (deres parser er ikke fantastisk, men med et par Perl scripts og lidt tålmodighed...)
Avatar billede poocs Nybegynder
26. marts 2003 - 23:09 #9
Vet om et enkelt program til ER-modeller... som heter ER Modeller fra www.ccsoft.no. Støtter opptegning, men ikke så mye annet. Kan sikkert ordnes rimelig.