Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. december 2002 - 09:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Findes der ikke et simpelt program til Internet sikkerhed

Findes Der ikke Et simpelt program, der kan bruges på et lille lokalnet, med fælles Internet forbindelse. Programet skal kunne sørge for at der ikke kommer folk ind i systemet ude fra og at der sørges for at der bliver lagret mindst muligt af hvad der er foretaget på (Inter)nettet. (en form for anonymisering)

Jeg kender til ZoneAlarm, men syntes det er et ret besværligt program, at konfigurere så det funker optimalt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2002 - 09:52 #1
Har du prøvet Tiny firewall? Ved ikke om det kan det du efterlyser men er dog en god og gratis firewall.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. december 2002 - 09:55 #2
john stigers>> har kun prøvet ZoneAlarm
Avatar billede ebe Praktikant
10. december 2002 - 09:56 #3
co-admin>> nu vil jeg da håbe at det her svar er tilladt!

cyberspace>> Jeg kender ikke nogen firewall som lader dig surfe anonymt, men du kan for eks. bruge "stealher" fra

http://www.photono-software.de/Stealther/choice.php3?reseller=

Der findes flere programmer af samme skuffe
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2002 - 09:57 #4
ebe> kan ikke se coadmin skúlle have noget imod det svar :)
Avatar billede ebe Praktikant
10. december 2002 - 09:58 #5
oh happy me... :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
10. december 2002 - 10:02 #6
john stigers>> du siger at tiny firewall er gratis. Alle udgaver jeg har fundet koster 39$
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2002 - 10:06 #7
øv... Så koster det penge nu :(

men jeg har en version 2.11 der ikke skal registreres - fra dengang det var gratis - smider den lige til download...
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. december 2002 - 10:07 #8
Du bør undgå Tiny og zonealarm, ikke fordi disse firewalls er dårlige, men fordi de er så brugte på nettet at oplysninger om hvordan de omgås er ret lette at finde. Jeg vil anbefale sygate fra www.sygate.com eller hvis du ikke har noget imod at betale lidt så at kikke på BitGuard fra www.callisoft.dk eller www.bitguard.com. Denne dansk producerede firewall anvender en spændende teknologi, giver god sikkerhed og fungere hurtigt
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2002 - 10:09 #9
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. december 2002 - 14:04 #10
http://www.tryus.dk
Her finder du Bitguard. Den kan løse dit problem. Koster 400,- kr., men er pengene værd. Er enig med bufferzone i at ZoneAlarm desværre er for kendt hos de forkerte.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2002 - 17:42 #11
bufferzone>> Pis! var inde på sysgates side og fand gratis version. fint tænkte jeg, at downloade og installere. MEN!!!! efter genstart havde den lavet så meget lort i computeren at den sagde under scandidsk (XP) at den ikke kunne udføres da mængden af ram/HD var for lille til at kunne rette fejl (MÆRKELIGT) startede så op med last known good konfiguration. men så var alle mine grafik drivere SMADRET. Så at geninstallere og opgradere. Nå men langt om længe funker mit grafikkort igen. (Sysgate.snot)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2002 - 17:44 #12
Har ram nok og nok HD plads (256 ram og 500 MB fri plads på c partition)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. december 2002 - 17:46 #13
Så jeg håber at i kan garantere mig at det program i foreslår funker 110% eller downloades det ikke (vedr. gratis versioner)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. december 2002 - 19:00 #14
Jeg har brugt sygate på 5 forskellige maskiner, med alt fra 98 til xp og aldrig haft problemer. Zonealarm har derimod ødelagt både en 98 og en 2000 maskine for mig. Jeg tror det er meget svært at garentere noget som helst
Avatar billede langbein Nybegynder
16. december 2002 - 00:30 #15
Skal man ha en god firewall så bør man finne en gammel Pentium 166 eller bedre og så sette opp en Linux firewall/router. Den kan det hele.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
29. december 2002 - 12:59 #16
jeg tror jeg venter til jeg har råd og så køber noget der funker