Avatar billede ducks Nybegynder
10. december 2002 - 04:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indstil hvilke filer der må connecte til internettet

Hvis det er total umuligt at lukke de porte de forskellige p2p programmer bruger, kan jeg så indstille Sygate Personal Firewall til at det kun er nogle bestemte filer der kan komme online, hvis det kører igennem en server altsammen?

Mit tidl. spm. om at lukke porte: http://www.eksperten.dk/spm/292480
Avatar billede ducks Nybegynder
10. december 2002 - 04:44 #1
Hov.. vil lige tilføje: Hvor finder jeg noget om at splitte internettet igennem en Windows 2000 Server (ADSL)
Avatar billede jensendk Nybegynder
10. december 2002 - 07:41 #2
Splitte Internettet?  Du mener dele forbindelsen ud?  2 netkort i maskinen og sæt den op til at route.. Yderligere informationer om mange af den slags ting findes her: http://technet.microsoft.com
Avatar billede langbein Nybegynder
16. december 2002 - 00:26 #3
Kjenner ikke Sygate personal forewall spesielt, men går ut fra at der er en tradisjonell packet filtering forewall. Slike kan vanligvis ikke stenge av for spesielle filer. Der i mot så kan de fleste firewaller av denne type stenge av for de porter man måtte ønske. Dersom man setter opp en Linux firewall/router så har man tilgang på de fleste kjente avanserte metoder gratis. (Packet filtering, statefull inspection, application firewall.)

Når man skal dele en internettforbindelse via en PC så vil man normalt ikke sette opp en routing med mindre man er en forholdsvis rik person som eier et helt knippe med eksterne ip adresser. Man settet opp en NAT forbindelse, dvs alle pakker som går inn og ut av rotermaskinen får nye adresser som brukes i forhold til den interne LAN. Windows XP og Win 2000 har vel så vidt jeg husker en wizard som setter opp dette ganske automatisk. Firewalling egenskapene for Windows som router er vel ikke de aller beste ?? Linux har som sagt det hele gratis.