Avatar billede Claus Fardal Nybegynder
09. december 2002 - 19:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Registreringsdatabasefejl

Ved FILER/ÅBN vises "registreringsdatabasefejl" i FILTYPE. Access filer kan godt køres og uden problemer, men problemet opstå ved import af filer.

Jeg anvende Office XP, og har lige genindstalleret alle programmer, og så opstod fejlen, som ikke tidligere har været et problem.

Jeg har selvfølgelig prøvet af afinstallere alle Officeprogrammer og geninstallere det igen.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
09. december 2002 - 19:15 #1
Afinstaller Office XP
Genstart computeren
Slet den mappe du har installeret Office XP i f.eks. C:\Programmer\Microsoft Office\
Genstart computeren
Installer igen
Genstart computeren

Det er nemlig ikke altid nok blot at afinstallere og så installere igen. Man skal også prøve at slette mappen helt, så der ikke ligger rester tilbage af den gamle installation!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. december 2002 - 19:24 #2
Hej
Du har i mellemtiden ikke installeret konfligt prg. til office pakken. Jeg har læst her på experten at Winfinans og Visuel Basic, og et mere jeg ikke kan huske laver rod i office pakken.
Vh Henrik
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. december 2002 - 21:00 #3
Du kan ofte rede den slags databasefejl ved at reinstallere windows ned oven på sig selv (det der også kaldes en repair) det kunne du jo prøve først
Avatar billede Claus Fardal Nybegynder
10. december 2002 - 00:56 #4
Tak for svarene.
Jeg kunne ikke helt finde ud af, hvordan jeg skulle fordele pointene. Jeg fulgte "fiskesuppes" råd. Det medførte endnu flere problemer med min Access, så jeg var nødt til at totalt reinstallere både Windows og alle mine programmer! Så det må vel siges at være "bufferzones" råd. Jeg siger tak for jeres input.