Avatar billede alienhand Nybegynder
05. december 2002 - 13:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

min computer "fryser" ved fx spil med 3Ddirect ...

Hey.

Men computer går ned (fryser) når den skal yde noget større, fx spil. Har spillet BF1942+UT2003 mm i alle opløsninger og "modes" tænkeligt, men stadig går den ned. Jo større opløsning med flere detaljer, jo hurtigere går den ned. Havde læst lidt herinde og kunne forstå, at windows XP mindst skulle have en 300W strømforsyning, hvor min kun var 235W. Nu har jeg lige skiftet hele møget ud (se info-hardware nedenfor). Nu har jeg 420W og stadig samme problem. Og ja, spillene er ORIGINALE og opdateret!!! Display Driver er Nvidia v30.xx som er stabil. DirectX 8.1 som BF1942 og UT2003 anbefaler. BIOS er opdateret. Ram er tastet med andre ramklodser med samme resultat. Grafikkortet er blevet byttet hos forhandleren, da de også fandt fejl på den. Sprit nyt kort er sat i.
Disse fejl forekommer med WinXP (US el UK) og Win2K (DK). Sjovt nok virker det hele med WinME uden problemer. Men det er lidt sygt at skulle skifte hele systemet ud for 3. gang på en måned.... og så til noget ældre!!!

PLZ help me!!! 200p til den der får mit lort til at køre...

Info om min hardware:
Kabinet - Xaser II A5000A Plus
http://www.thermaltake.com/products/cases/5000a.htm

PSU - TT-420APD(DUAL FAN) ATX12V+ PFC
http://www.thermaltake.com/products/purepower/w0008r.htm

M/B = Asus P4S333
2000 MHz intel P4 northwood (in-a-box)
Asus Geforce4 AGP-V8460 Ultra/DVI
512 MB DDR-ram
SB Audigy Player
Avatar billede random_act Nybegynder
05. december 2002 - 13:47 #1
Der er lige kommet en 41.xx driver fra NV og den skulle være fed udover alle grænser. prøv den for det ligner meget en driver fejl.
Avatar billede random_act Nybegynder
05. december 2002 - 13:48 #2
Avatar billede alienhand Nybegynder
05. december 2002 - 13:59 #3
Det prøver jeg lige  ;)  så vender jeg lige tilbage ...  tak.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2002 - 14:06 #4
det med me lydder mærkeligt;men måske er der for varmt inde i kabinettet,prøv at spille spil med åben klap
Avatar billede benjams69 Nybegynder
05. december 2002 - 14:14 #5
Hvordan går den ned??? Slukker den bare eller hva'??
Avatar billede alienhand Nybegynder
05. december 2002 - 14:22 #6
Tjek lige mit kabinet. Der sidder 5 fans og temperaturen er ca 21-23 grader C (stuetemp.) http://www.thermaltake.com/products/cases/5000a.htm

Det fryser bare .. der er stadig noget på skærmen, men frosset fast. Man kan ingenting. Heller ikke Ctrl+Alt+Delete. Har lige modtaget en opdatering på WinXP og en ny Nvidia driver 41.xx  ... så jeg ser lige hvad der sker. Jeg vender tilbage.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
05. december 2002 - 14:24 #7
Det kan godt være en hardware fejl - altså en konflikt mellem nogle af dine komponenter... Kan du finde en log-fil??? (Hvis der ellers er en)
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
05. december 2002 - 14:59 #8
Jeg har haft samme problem. Dog slet ikke med samme system, men symptomer synes at være de samme...
Det du skal gøre, er at skifte din computerprofil udfra ACPI til Standard PC. Dette gøres enten ved at geninstallere system og trykke F6 (eller F5) og vælge Standard-pc som computer.
Ellers kan det gøres ganske smertefrit ved at åbne enhedshåndtering i system, og under computer vælger du den computerprofil du har nu (skulle være ACPI ting noget) og derefter dobbeltklikker på den, og vælger en ny driver til den : standard PC.

Herefter genstarter PC og når den kommer ind i windows, installere den alle enheder igen (du skal måske have drivere klar), og derefter genstarter den igen, og system kører normalt igen

Af bemærkninger til den nye computerprofil er, at systemet ikke længere kan lave soft_off (den kan ikke slukke af sig selv) og der kan i nogen tilfælde være problemer med nyt hardware.

Det virkede for mig, og forhåbenligt virker det også for dig. Det kan være at du på sigt kan gå tilbage til ACPI profilen, når computeren har kørt i et godt stykke tid.

- Kevin
Avatar billede alienhand Nybegynder
05. december 2002 - 15:05 #9
Så skulle den være fixet .. efter 1 hel måned med bixen og baxen, sender Microsoft en opdatering ud der fixer "hang" problems... og så har jeg opdateret Nvidia display driver til 41.xx
Nu kører svinet bare derudaf. Har lige testet en 3-4 spil med MAX opløsning/detail i BF1942 ude det gik ned. (Sker som regl efter 1-2 min)..
Pyh, nu er jeg glad....  :)

Tak til alle !!!
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
02. februar 2003 - 02:18 #10
vil du smide et link til den fil alienhand ?

Og så lige en ting til. tænk på point inflationen. Giv 60 points, hvis det er et svært spørgsmål