Avatar billede yeager Nybegynder
05. december 2002 - 12:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af DTSer til anden SQL Server

Baggrund:
Vi er ved at oprette en test server. Hertil skal der kopieres tabeller, stored procedures og DTS'er fra en produktions SQL server. DTS'erne er placeret under local packages under Data Transformation Services.
Problem:
DTS'erne bliver ikke kopieret med over på testserveren.

Hvordan får man eksporteret / importeret DTS'er?

MvH
Avatar billede jwi Nybegynder
05. december 2002 - 13:12 #1
1.Open your DTS package then use the menu Package/Save As...
2.Save it as a Structured Storage File.
3.On the server to import, right click 'Data Transformation Services' folder and choose 'open Package...'.
4.Then find the file saved in 1.
Avatar billede yeager Nybegynder
05. december 2002 - 14:45 #2
Hmmmm, I get a failure " Parameter is incorrect" when trying to open package...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. december 2002 - 20:40 #3
Ja det er måske pga. sikkerhedsrettighederne!! - Hvis det ikke foregår i et trusted network.
Hvilke sql versioner foregår det imellem ??
Avatar billede yeager Nybegynder
10. december 2002 - 12:44 #4
SQL server 7
Jeg fandt ud af at der var et problem med versioner. Prod var service pack 2 og test sp 1 - det giver et problem hvis ikke der angives user password. Vi har nu opgraderet test til sp 2. Og det har tilsyneladende løst det problem.
Nu er jeg spændt på om der findes en nem løsning til at overføre DTS'erne.
MvH
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. december 2002 - 15:39 #5
Åben DTS'en, vælg menu/ save as, Gem som structured storage file (vær opmærksom på at den gemmes lokalt).
På den server du vil have din savede dts ind på, vælg DataTransformation højreklik og vælg åben. Naviger til din savede DTS-fil, efter den er loadet ind så husk at vælg menu File Save!!

nemt og ligetil :O)
Avatar billede yeager Nybegynder
10. december 2002 - 15:59 #6
Ja, det lyder hen ad hvad JWI foreslog. Jeg er i fuld gang med at kopiere dem enkeltvis...Det tager bare en generation samt en madpakke da der er ca 150 DTS'er.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. december 2002 - 16:42 #7
Holdt stop...
Hvis det er så mange det handler om kan det bedst svare sig at kopiere msdb'en til den nye server! Der er jo i den at alle dts'erne ligger :O)
Avatar billede yeager Nybegynder
11. december 2002 - 11:29 #8
Jo jo gerne....
Nu har jeg kopieret msdb'en.... der ligger også en sysdtspackages table men de dts'er jeg skal have over ligger jo under Data Transformation Services dir'et i under dir'et Local Packages. De ligger der baer ikke på test serveren.
Og Jo, jeg indrømmer at jeg ikke kender en klap til SQL Server..... 8-/ (endnu)
MvH
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. december 2002 - 11:51 #9
hmm, kig her! - Det link har jeg brugt flere gange :O)

http://www.sqldts.com/default.aspx?t=6&s=105&i=204&p=1&a=0
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. december 2002 - 11:56 #10
Yeager... Vent lige tilbage! - Hvis du kunne bruge svaret, så hit med point ;O)
Avatar billede yeager Nybegynder
17. december 2002 - 12:49 #11
Jeg har godt nok ikke fået det til at virke og har kopieret "manuelt". Du får points alligevel selvom jeg gerne vill have delt dem mellem dig og jwi. 8-)
Der var iøvrigt 235 DTS'er at kopiere . . . ikke 150 som jeg havde sagt
Tak for hjælpen og go jul