Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. december 2002 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"rullende" tekst

Jeg står og skal bruge noget "rulletekst" (rullende nedefra og op)

Jeg har fundet utallige java-appletter og javascript-scripts på diverse kildesites, men ingen med gennemsigtig baggrund.

Er der en der har et sådant, kender et sådant eller evt. gider lave et?
Avatar billede shape-b Nybegynder
02. december 2002 - 14:44 #1
Prøv dette, håber der er hvad du søger ??

<marquee scrollamount="2" direction=up>din tekst her</marquee>
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. december 2002 - 14:50 #2
den kendte jeg ikke, den kan hvertfald bruges som nødløsning - den hakker en del i det, så jeg lader lige spørgsmålet stå åbent for at se om der evt. skulle komme andre forslag der ruller mere jævnt
Avatar billede shape-b Nybegynder
02. december 2002 - 14:58 #3
Ok prøv at ændre scrollamount="X?" til hvad der nu passer dig i hastighed. eller helt undlade den.
Glemte at skrive vspace og hspace ind så du kan rykke teksten til ønskede position. sådan her:
<marquee vspace="40" hspace="150" scrollamount="1" direction="up">din tekst her</marquee>
Avatar billede fri-hash Nybegynder
02. december 2002 - 15:07 #4
jeg har prøvet alle scrollamounts mellem 0 og 9, de hakker alle i det.
Avatar billede cdc Novice
02. december 2002 - 15:45 #5
har du været inde på www.dynamicdrive.com og kigget?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
03. december 2002 - 10:19 #6
som nævnt har jeg fundet et utal af både scripts og appletter, men ingen med gennemsigtig baggrund, og efter at have prøvet 8-9 forskellige ville jeg høre om der var nogen der kunne pege på en specifik fremfor at jeg skulle fortsætte med at forsøge mig frem