Avatar billede dilof Nybegynder
01. december 2002 - 21:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Protokol

Jeg vil gerne oprette en protokol for vores firma idrætsklub. Jeg har oprettet et medlemkartotek på 30 medlemmer. Nu kunne jeg godt tænke mig at lave en protokol over fremmøde for de aktive. Det kniber lidt med at overskue hvordan den skal opbygges. Jeg vil kunne hive statistik ud på fremmøde totalt pr. dag - uge - måned, og kunne hive det enkelte medlem ud og se på fremmødet for en periode. Jeg skal bruge 4 felter til fremmøde: Fremmødt, Afbud, Udeblevet, og Andet. Jeg kan ikke overskue det der med datoer, fremmøde hægtet på den enkelte. Nogen forslag?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
02. december 2002 - 23:06 #1
Hej.
Lav en tabel med 7 felter i:
Id            Autonummerering
MedlemsNr        Tal
Fremmødt        Tekst
Afbud            Tekst
Udeblevet        Tekst
Andet            Tekst
Dato            Dato/Time    Standard    Date()
Den gamle tabel tilføjes 1 felt med MedlemsNr, og der laves en relation mellem dem (! til mange).
Derefter laver du en oprettelse formular, med begge tabbeller i.
I venstra side vises navne med medlemsnumre.
I højre side sættes de 6 felter op, til indskrivningen.
Datofelted bliver opdateret ved skift til næste post.
Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
02. december 2002 - 23:08 #2
Rettelse:
(! til mange) = (En til mange).

Vh Henrik
Avatar billede dilof Nybegynder
09. december 2002 - 13:06 #3
Hej Henrik13, Forløbig tak for hjælpen. Nyt problem. Hvordan kan jeg lave en forsprøgsel på et medlem for en måned. Jeg kan få den til at spørge om medlemsnr. og jeg kan også få den til at spørge om dato, men det bliver èn dato, ikke en "between" eller som jeg gerne vil for en måned.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. december 2002 - 15:17 #4
Hej.
Er det kun 1  mdr tilbage, eller er det en vilkårlig mdr, eller er det tilfældig mdr. ex. fra 21 feb. til 20 marts. Må det være i SQL, eller skal det være i gaiden forespørgsler.
Vh Henrik
Avatar billede dilof Nybegynder
09. december 2002 - 15:28 #5
Meget gerne fra/til dato. Jeg har prøvet at lave en forsp. men kan ikke finde ud af at skrive det rigtige i "Kriterier". Har du svaret?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. december 2002 - 16:21 #6
Hej
Det er sådan set et nyt spm. nå skidt med det.
SELECT TblProtekol.Mødedato, TblProtekol.KlubNr
FROM TblProtekol
WHERE (((TblProtekol.Mødedato) Like ["Dato"]) AND ((TblProtekol.KlubNr) Like ["KlubNr"]));
Vh Henrik
Avatar billede dilof Nybegynder
09. december 2002 - 16:58 #7
Det har du ret i. Du får dobb. op når du har svaret. Sådan som jeg læser din løsning "Like ["Dato"] får jeg en bestemt dato. Jeg har engang læst noget pl/sql og tror faktisk at jeg bedre kunne lave det i Oracle. Men nu er det en Access jeg sidder med, og skal jeg, hvis det er, skrive hele "smøren" i feltet "Kriterier"? Er der ikke en nem løsning?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. december 2002 - 18:08 #8
Jo, kopier fra "Select" til ));
Opret en forespørgsel i sql, og kopier det hele ind der.
Du får først en rude til datoen og derefter til klubnummeret.
Lægger du din e-mail adresse kan du få mit ex. tilsendt.
Eller du kan skrive et mail til:
oz1bua@wanadoo.dk
Så sender jeg det til dig.
Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
09. december 2002 - 21:26 #9
Data exempel efter beskrivelse her er afsendt.