Avatar billede styled.dk Nybegynder
30. november 2002 - 20:26 Der er 12 kommentarer

Endnu en hacker !

Hej Eksperter !

Min norton internet security meldte mig om et hacker forsøg...det gav mig desuden følgende informationer:

inetnum:      62.116.35.160 - 62.116.35.175
netname:      VBS-MIFI-NET
descr:        Flashdesign Aneessi & Esterhazy
descr:        Kupferschmiedgasse 10
descr:        A-2201 Hagenbrunn
country:      AT
admin-c:      RA2596-RIPE
tech-c:      RA2596-RIPE
mnt-by:      AS5424-NOC
status:      ASSIGNED PA
changed:      ripeadmin@atnet.at 20020326
source:      RIPE

er der nogle der ved hvor præcise oplysninger programmet kommer med ?

Er det desuden værd at gøre noget ud af det `?

Mhv Jonas Madsen
Avatar billede styled.dk Nybegynder
30. november 2002 - 20:27 #1
Og kan det være rigtigt at adressen er hackerens adresse eller er det internet udbyderens?
Avatar billede stroehm Nybegynder
30. november 2002 - 20:33 #2
tror ikke at det er udbyderen for ip rangen er kun på 15 numre.
eller hvad?
Avatar billede styled.dk Nybegynder
30. november 2002 - 20:34 #3
Jeg har intet forstand på den slags, derfor jeg spørger her :0)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. november 2002 - 20:36 #4
hvad forsøgte den på? Hvilke porte, hvilke måder?
Avatar billede reesedk Nybegynder
30. november 2002 - 20:37 #5
Det er for få ip adresser til at være en udbyder,- medmindre den er MEGET lille ;)
Avatar billede reesedk Nybegynder
30. november 2002 - 20:38 #6
Desuden kan du heller ikke være sikker på at det er dem. Hackere bruger tit firmaer med huller som springbræt ;)
Avatar billede styled.dk Nybegynder
30. november 2002 - 20:38 #7
Puhaa... det var noget med noget port-scan jeg desuden ikke aner hvad betyder !
Avatar billede reesedk Nybegynder
30. november 2002 - 20:41 #8
Lyder som en standard scanning, hvor tumpen har brugt dette firma. Umidelbart kan du ikke gøre noget med disse oplysninger.. Du rette henvendelse til Politiets IT afd. som så kan rette sig til pågældende firma og tage den derfra. Men uden en skade gør de sikkert ingenting
Avatar billede styled.dk Nybegynder
30. november 2002 - 20:42 #9
Ja okay så lader jeg det ligge, men måtte lige tjekke op, man ved jo aldrig :0)
Avatar billede andersf Nybegynder
30. november 2002 - 20:46 #10
Disse IP adresser tilhører en privat virksomhed der har købet et mindre antal IP adresser. Du kan eventuelt skrive til kontakt adressen hvis du finder det formålstjeneligt.

Det er meget sjældent at jeg har oplevet at det har været en rigtig hacker der har være i min firewall det er ofte fejl konfigureret maskiner ude i verdenen eller en der bare prøver noget værktøj af de ikke kender f.eks portscan eller terminal-programmer der forsøger at logge på din maskine.

Men du skal naturligvis være opmærksom på din sikkerhed og altid tage advarsler alvorlige.

/AndersF
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
30. november 2002 - 20:53 #11
Hvis du har dynamisk ip kan det være at det er en der troede at den ip du har tilhørte en anden og har derfor prøvet at connecte også ser det på DIN computer ud som et hackerforsøg mens det kunne have været forespørgsel på FTP server eller en der har lavet et portscan det er et program som søger efter åbne porte(døre) på din computer det svare lidt til at du går rundt på din vej og tager i alle dørene for at se om de er låst...UDEN at gå ind...
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. januar 2003 - 08:01 #12
Husk at lukke dette + evt. andre gamle spørgsmål.
Du kan finde dine åbne spørgsmål ved at gå ind på http://www.eksperten.dk/konto.phtml?option=22
Klik på @ for at sortere efter flag, og tjek alle dem der er gul eller grøn.

Hvis der er svar som var brugbare accepterer du dem.
Hvis der er kommentarer som var brugbare kan du bede om at der lægges et svar (indenfor 2 dage fx.) som du derefter accepterer.
Har du ikke fundet hjælp kan du selv ligge et svar som du accepterer.

God fornøjelse :)