Avatar billede rhoemer Nybegynder
28. november 2002 - 16:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opkald kommer ikke ind

eg har et lille problem ang. et eksternt EICON DIVA ISDN Modem T/A

Problemet opstod således....

Jeg skulle have min egen computer til at køre med modemmet og uploadede det jeg tror er de rigtige indstillinger til modemmet. Det fungerer også så langt, at jeg kan komme på nettet og ringe ud af huset... også samtidig, ved at benytte en linie til hver aktivitet.

Problemet:

Når der er nogen der ringer op til telefonnummeret, som er tilknyttet husstanden afgiver telefoner i huset ingen lyd som tegn på, at de ringer. Vælger man alligevel at svare fordi man kan se modemmet blinke, som tegn på indgående opkald... ja, så går den straks over på linie 2, uden at besvare opkaldet og man hører en klartone som at man ville ringe ud af huset.

Hvad er der dog galt??
Avatar billede double-g Juniormester
28. november 2002 - 18:57 #1
Jeg installerede sådan et for min søster for et stykke tid siden. Så vidt jeg husker skal du viderestille den indkommende linie (dit telefonnummer) til enten tele1 eller tele2 alt efter hvilken indgang du har koblet din telefon på.
Det lyder somom det er det der er gået galt.
Avatar billede rhoemer Nybegynder
07. december 2002 - 12:51 #2
ja, jeg byttede om på stikkene til Phone1 og Phone 2 og så virkede det. Meget mystisk eftersom der ikke var ændret noget i opsætningen i forhold til tidligere eller byttet om på stikkene var der heller ikke.... well, well nu virker det :o)
Avatar billede rhoemer Nybegynder
07. december 2002 - 12:53 #3
Jeg afslutter hermed spørgsmålet.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
07. december 2002 - 12:55 #4
rhoemer... ikke særligt pænt af dig ikke at give nogle point......