Avatar billede steven Nybegynder
13. oktober 2000 - 09:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VirtualMAC

Halløj !

Jeg skal have flyttet en inkarneret Mac-bruger over på en PC maskine, og skal derfor bruge et program, der svarer til VirtualPC - bare omvendt!

Det skal være muligt for mig at eksekvere Macprogrammer under Windows NT eller Windows 2000.

Er der nogen der kender et program der kan løse dette?

Er der nogen der har erfaringer med lignende problemer mm.?

/Steven
Avatar billede warnich Nybegynder
14. oktober 2000 - 10:24 #1
Hehe !
Det kan du ikke, Steven.
Du kan afvikle PC på Mac - men ikke omvendt.
(En flue kan godt flyve rundt inde i din stue - men din stue kan ikke flyve rundt inde i en flue :-)

Kan du ikke bare give vedkommende en Mac at arbejde på?
Avatar billede schumacher Nybegynder
19. oktober 2000 - 11:36 #2
Der findes flere programmer der kan gøre det.

Det bedste hedder Basilisk II og kan findes på,
http://www.uni-mainz.de/~bauec002/B2Main.html

Hvis du mangler en ROM, kan den findes på,
http://www.kwik-e-mart.in2home.co.uk/

Der findes også kommercielle løsninger. De virker bare ikke lige så godt :)

Det er iøvrigt kun muligt at emulere 68k, der findes ikke noget til PPC.

Håber det hjælper.

/ Peter
Avatar billede steven Nybegynder
22. oktober 2000 - 11:56 #3
Warnich>>

Det ser ud til at der er nogen der har lavet nogle fluer der er store nok til at der kan flyve en stue rundt i dem ;-)

Undersøg schumacher\'s links, så kan du selv se!

Jeg har ikke undersøgt dem endnu, men de ser lovende ud!

Vedkommende, som skal have denne løsning har allerede nu en mac, men da alle andre arbejder på PC, er det nemmest sådan! (Hun skal bruge begge operativsystemer, da hun benytter programmer begge steder!).

/Steven