Avatar billede jps2mt Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:44 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor hakker musen?

Hejsa...

Jeg har et lille problem her...
Min mus hakker både i Windows 98 og i Windows 2000...
Hvad kan problemet ligge i??

Jeg har prøvet at geninstallere begge dele, men det har ikke hjulpet...

Jeg har ligeledes prøvet at slette partitionen på min HD med både fdisk og Partition Magic 5.01, men den hakker stadig...

Mvh. Morten
Avatar billede keysersoze Guru
12. oktober 2000 - 23:47 #1
prøv at gå ind i kontrolpanel -> mus -> og kig om der er noget der der kan stilles (eks. bevægelse -> markørhastighed)
Avatar billede marvel Praktikant
12. oktober 2000 - 23:48 #2
det skulle vel adrig være en trådløs mus, vel?
Avatar billede grunken Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:48 #3
Hvad for en mus er det...?

Nej det er sku FOR dumt at spørge om du har renset musen, eller husket at putte nye batterier i den trådløse ;-)

-Grunken
Avatar billede dr.com Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:53 #4
Jeg har en kanin der hakker, men det er i mine pc kabler.

Prøvede......men ku´ ikke lade være.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 00:13 #5
Grunken >> Den er lige blevet renset, og det er ikke en trådløs...

Har lige fået den genstartet, hvorefter jeg bemærkede at det ikke kun er musen, men også lyden der hakker på den, så det kan vel egentligt ikke være noget direkte \"musse-relateret\" kan det??
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2000 - 00:20 #6
formentlig ikke - måske størrelse på computerem?
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 00:23 #7
keyser >> Den har før kørt både Win98 og W2K Pro uden problemer, den har dog lavet det bøvl før, hvor det har været nok med en fdisk på den, men der er ikke nok mere... :-(

Det er en P 233MHz med 64MB RAM en 7GB HD og en 1GB HD...
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2000 - 00:33 #8
så ville jerg tro det kunne være musen... og alligevel ikke, når du siger lyden også hakker - har ikke lige noget gæt så.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 00:36 #9
ÆV ÆV...Det er kærestens puter, og hun har bøvlet en del med den på det sidste med de problemer, hvorefter jeg har prøvet at geninstallere den her idag...Men åbenbart uden held... :-(

Har egentligt lovet hende at den kører når hun kommer hjem fra skole, så det kan se ud til at jeg har en LAAAAAAANG nat foran mig... :-( (DAMN, mangler seriøst søvn...Har næsten ikke sovet de sidste par dage)
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2000 - 00:54 #10
når du siger \"geninstallere\"... er det så med en formattering eller bare lægge oveni? prøv evt at installere muse-driveren i stedet for win!
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 00:59 #11
Den er repartitioneret (dvs. også formateret)...
Og det hjælper ikke at installere de medfølgende drivere til musen...
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2000 - 01:10 #12
:o/
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 01:13 #13
Andre forslag??

Sidder lige og er ved at prøve at fjerne musen, for at lade W2K slev finde den igen...
Avatar billede bonheur Nybegynder
13. oktober 2000 - 01:28 #14
Har faktisk oplevet noget lignende engang. Opdagede så at min maskine rent faktisk var inficeret med en virus, Har du tjekket for det?
Avatar billede dust Nybegynder
13. oktober 2000 - 04:34 #15
Prøv med en anden mus og se om det hjælper. Bare for at være sikker på at det ikke HAR noget med musen at gøre.
Avatar billede steffen Nybegynder
13. oktober 2000 - 07:58 #16
Hvis du kører en virus-scanner på din PC, kunne det være den, der driller. Prøv at disable den, og se om det hjælper.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:10 #17
steffen >> Det er ikke virus...Nyeste opdatering af AVP kunne i hvert fald ikke finde noget, inden jeg geninstalleret...

dust >> Hjælper ikke noget...

steffen >> Kører ikke med virus scanner efter jeg har geninstalleret den...
Avatar billede kjalle Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:59 #18
Hvad sker der hvis du tager dit lydkort ud ? Kunne der evt. være konflikter mellem mus og lydkort ? Check din device manager

//Kjalle !
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 11:27 #19
kjalle >> Den siger at der ikke er konflikt mellem de to...

Men jeg har ikke prøvet at tage lydkortet ud, men vil da lige prøve det...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. oktober 2000 - 14:05 #20
UPZ...Glemte lige at melde tilbage...Blev lige optaget af noget andet...

kjalle >> Det har ikke hjulpet at pille lydkortet ud af maskinen... :-(
Avatar billede kjalle Nybegynder
14. oktober 2000 - 00:56 #21
oki, hvilken mud har du er det en \'com\' eller \'ps2\' ? For der kan jo være problemer med dine com porte eller for den sags skyld ps2 porten, du kan sætte din bios specielt til at understøtte en ps2 mus ! Check evt. dine com portes indstillinger ?!? Både i BIOS og i Windows

//Kjalle !
Avatar billede casper_21 Nybegynder
14. oktober 2000 - 10:59 #22
Prøv at se om dit mussestik sidder rigtigt i Computeren, ellers prøv at se om det skule være selve mussen der var nået galt med.
Avatar billede kjalle Nybegynder
14. oktober 2000 - 11:24 #23
Når/hvis du har prøvet mit svar fra 14-10 2000 00:56:03  ..... Så installer en musedriver til dos og se om den også fucker der ?!?

//Kjalle :o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. oktober 2000 - 12:21 #24
(har ikke læst alle indlægene)

Prøv med nogle opdtaeret grafik-drivere
Avatar billede jps2mt Nybegynder
15. oktober 2000 - 16:45 #25
kjalle >> Portene ser godt nok ud, som de er sat op, og det er åbenbart ikke noget driver relateret...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
15. oktober 2000 - 16:46 #26
casper 21 >> Det sidder godt nok...

goulduck >> Når det harvirket uden probs før med nøjagtigt samme drivere, så tror jeg hverken på at det er portene eller driverne den er gal med...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
16. oktober 2000 - 21:43 #27
Jeg har lige fået at vide af en kammerat at man skal finde et eller andet fix til Win, som han desværre ikke kunne huske navnet på...

Nogen af jer der kender noget til det??
Avatar billede jps2mt Nybegynder
17. oktober 2000 - 21:30 #28
Guess not... :o(
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. oktober 2000 - 07:20 #29
jps2mt > Du siger at det har virket før med de drivere ... prøv at opdatere dem alligevel!

Ellers kan et agument imod alle forslag jeg bare være \"Det har jo virket\".
Avatar billede jps2mt Nybegynder
19. oktober 2000 - 12:06 #30
goulduck >> Som jeg siger, jeg har prøvet med nye såvel som gamle drivrere...Og det HAR virket med de gamle...Men har altså, som det fremgå her, også prøve med de nye...
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. oktober 2000 - 17:10 #31
Okay, så havde jeg overset det du har skrevet med drivere ...