Avatar billede and.vang Nybegynder
22. november 2002 - 17:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Googles prioritering af tekst/alt-tekst

Er der forskel på hvordan Google prioriterer almindelig tekst frem for en alt=""-tekst på et billede? Vil nemlig gerne beholde en god placering i Google, og til det vil jeg gerne vide om sitet ryger nedaf, hvis man istedet for tekst til et logo bruger et billede med en alt-tekst.

Det pågældende site er: www.cable-modems.org
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
22. november 2002 - 17:37 #1
Det er du nok nød til at teste, for at se om det virker....
Google fortæller ikke hvad der giver høj eller lav pririotet.........
Jeg tror dog, at hvis du sætter det i alt="" så giver det højere pririotet, hvis man søger på billeder...
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. november 2002 - 19:54 #2
Der er bestemt forskel. Alt tekst tæller ikke nær så meget som sidetekst. Faktisk risikere du at ryge i spamfiltret hvis du ingen tekst har på siderne og du vil som minimum få en ret dårlig placering.

Teksten på siden er det vigtigste og dy bør ikke have søgeord i dinr alt tags, title, meta tags, title attributter og andet der ikke også står i din body tekst.
Avatar billede and.vang Nybegynder
23. november 2002 - 11:06 #3
Okay, mange tak!! :)

/Anders