Avatar billede crazynight Nybegynder
22. november 2002 - 09:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal ALT udlignes?

Jeg er ved at lære at bogføre i Concorde C5 og kan se at en kreditnota/faktura manuelt skal udlignes. Jeg tog så en udskrift af alle åbne poster og fik en 48 sider lang liste over - for det første - en MASSE fakturaer/kreditnotaer der IKKE var udlignet og - for det andet - en masse andre beløb som heller ikke er udlignet. Eks. hvis en kunde har betalt flere fakturaer på en gang, så står det som u-udlignet. Dette kunne eks. være tilfældet hvis de får rykkergebyrer osv. faktureret og at de så betaler hele "skidtet" på én indbetaling.

Er det meningen at man skal pløje alt igennem og udligne alt, så længe saldoen nu er 0?
Avatar billede technogirly Nybegynder
22. november 2002 - 09:52 #1
Ja Concorde er ikke lavet til det andet...
Avatar billede crazynight Nybegynder
22. november 2002 - 10:12 #2
Ok, det var bare for at vide om jeg gik igang med komplet spild-af-tid-arbejde, for det undrede mig hvis man skulle bruge så mange timer, som det ser ud til at tage, på noget jeg synes burde gå automatisk?
Avatar billede technogirly Nybegynder
22. november 2002 - 10:15 #3
Tjae, det er ikke lige det mest geniale fra Concordes side af, men der er sikkert en masse bruger der har indvendt klager over det, så mon ikke det kommer i næste udgave...

$ plz...
Avatar billede crazynight Nybegynder
22. november 2002 - 10:53 #4
Jamen det virker da helt skørt - er du sikker på det ikke er mig, der har misforstået noget?

Eks. har jeg nogle hvor kunderne får en faktura på 1.000 kr., betaler og begge linier står og skal udlignes? Det kan da ikke passe at man manuelt skal udligne hver eneste kundes indbetaling, kan det???
Avatar billede crazynight Nybegynder
22. november 2002 - 10:54 #5
Det er måske kun automatisk registrering af indbetalinger (eks. via indbetalingskort), der automatisk bliver udlignet?
Avatar billede crazynight Nybegynder
22. november 2002 - 10:56 #6
Je tænker jo umiddelbart: "godt jeg ikke er en stor virksomhed med 10.000 indbetalinger om året".....så ville der jo kunne ansættes 5 fuldtidsstillinger til bare at udligne :) HVIS det ovenstående ER korrekt. :)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2002 - 11:21 #7
Øøh - Der ligger altså en kørsel til automatisk udligning under Debitor-Periodisk - var det måske en idé.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2002 - 11:22 #8
Og desuden udligner man jo bare hver gang man får en indbetaling!! (F5, marker og vupti, posten er udlignet)