Avatar billede technogirly Nybegynder
22. november 2002 - 09:39 Der er 8 kommentarer

Hvor finder jeg IIS ???

Hvor finder jeg IIS ???, ligger den i OS'et ???

Jeg har 98, 2000 og XP liggende, så alle løsninger kan bruges, men helst til 98, så kan jeg bruge min XP licens et andet sted...
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2002 - 09:40 #1
IIS er kun at finde i 2K og XP.
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2002 - 09:40 #2
Og ja... Det er en del af OS'et.
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. november 2002 - 09:41 #3
IIS findes så vidt jeg ved kun til 2000 og XP - den er en del af os'et (skal dog måske tilføjes ved installationen, eller installeres senere).

Hvis du vil bruge Win98 må du nok nøjes med PWS (Personal Web Server). Den kan installeres fra cd'en af!
Avatar billede technogirly Nybegynder
22. november 2002 - 09:41 #4
oki så bruger jeg 2K... men hvor i OS'et kan jeg finde det ???
Avatar billede mg_network Nybegynder
22. november 2002 - 09:42 #5
ISS kan du finde på windows 2000 cd'en og det er jeg sikker på for det har jeg gjort selv.
Avatar billede prodic Mester
22. november 2002 - 09:42 #6
Avatar billede technogirly Nybegynder
22. november 2002 - 09:45 #7
Jeg er på arbejde nu.. tjekker når jeg kommer hjem...
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2002 - 14:00 #8
Under "Tilføj- /Fjern programmer" (i Kontrolpanelet) vælger du "Windows Komponenter" hvor du så sætter flueben i "Internet Information Service".
Så simpelt er det.
Dette installere web-serveren. Hvis du også skal have FTP-server skal markere IIS og vælge detaljer hvor du så kan vælge at OGSÅ installere FTP.