Avatar billede shuhammad Nybegynder
19. november 2002 - 20:31 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Kondensator med 3 ben?

Jeg har en kondensator hvor der står:

Wicon.
Electrolytic capacitor
o 600uF 250V.DCW
Typ KAP1
plain negative
MYIT´

Hvordan skal den tilsluttes?
jeg skal have ladet den op, men vil ikke risikere at sprænge den.
Avatar billede shuhammad Nybegynder
19. november 2002 - 20:34 #1
jeg har fundet den her: http://wicon.dk/capacitors.php men det fik jeg ikke selv meget ud af.
Avatar billede scb Praktikant
19. november 2002 - 20:35 #2
2 af benene er fælles minus og det sidste ben der måske har en rød prik er plus,
Hvilken spænding skal den lades op til ?
Hvis du f.eks lader op gennem en 1000 ohms modstand kan der ikke ske noget og den er ladet op på under 1 sek.
-SCB
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2002 - 20:53 #3
Det er en gennemgangskondensator, det er ligemeget hvordan den vender. Det er en støjkondensator, den kan undlades, hvis du lægger en lus til de yderste to huller på printet.
Avatar billede scb Praktikant
19. november 2002 - 21:06 #4
Gennemgangskondensator på 600 uF og 250 V, det stemmer ikke !, da det ikke ser ud til at det er en bipolar, skal den vende rigtigt.
-SCB
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
23. november 2002 - 18:14 #5
er den ikke markeret med +
pil
eler stribder er med garanti 2 af benene der er fælles minus så du skal bare finde plus så kan det ikke gå galt.

PS en kondensator af den størelse skal man ikke vende forkert