Avatar billede sjanten Nybegynder
17. november 2002 - 23:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp viiruuus.

Jeg har lige hjulpet den "gamle" med en
nyinstallation af Win98, pga. en heftig
virus på en ca. 150 filer.Han har overhovedet
ikke odateret sin mcafee virus maskine.Nå men
da jeg var færdig "næsten" manglede bare
internet instillingerne,og så fik hentet posten,og vupti så var der sku virus igen.
w32klez.h@mm,som har inficeret 2 stk filer.
som nu ligger i karantæne i Norton Antivirus.
De hedder "Face.exe" samt "The.scr",er det
filer, som er sendt til mig,eller er det filer
som "har" ligget på maskinen,da jeg ikke sådan
bare har lyst til at slette dem.Hvad skal jeg gøre?. Sjanten..
Avatar billede darkside Nybegynder
17. november 2002 - 23:51 #1
Bare slet dem, det er bare filer klez virusen er kommer sammen med!
Avatar billede darkside Nybegynder
17. november 2002 - 23:53 #2
Avatar billede sjanten Nybegynder
17. november 2002 - 23:59 #3
Har prøvet Fixklez,men den fandt dem ikke.
Avatar billede fynbo Nybegynder
18. november 2002 - 00:00 #4
fixklex stinker.. nå..men den finder dem KUN, hvis vira'en er aktiveret, dvs. du har kørt en af de inficerede filer
Avatar billede darkside Nybegynder
18. november 2002 - 00:01 #5
Det kan være den ikke har nået at sprede sig, bare slet de filer den smed i karantæne og scan maskinen med antivirus programmet igen, finder den intet så skulle den gerne være clean!

ellers prøv en online scanner på http://housecall.antivirus.com
Avatar billede sjanten Nybegynder
18. november 2002 - 00:02 #6
Vil det så sige at de kan slettes uden videre ?.
Avatar billede darkside Nybegynder
18. november 2002 - 00:03 #7
Ya, så længe de ligger i karantæne sletter du dem bare, de skal ikke bruges i windows! ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. november 2002 - 00:19 #8
Siger det samme som de andre. Slet roligt alt hvad der ligger i karantæne.
Jeg synes dog at du skulle køre F-Prot som kører i dos. Fylder to disketter. Hos http://www.avirus.dk finder du alle oplysninger. F-Prot bliver hele tiden opdateret, og her starter du din pc op på de 2 antivirus/rep. disketter. De skulle meget gerne finde alt hvad der ligger, og hvis du har problemer med det mindste er udbyderen mere end villig til at hjælpe dig.
Avatar billede summer Mester
18. november 2002 - 10:54 #9
aovergaard, he he du er flittig til at bruge mit favoritprogram F-Prot
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. november 2002 - 14:53 #10
Hej Summer >> Jeg syntes ligesom dig at det er kanon. Hvorfor lagde du ikke selv et svar med det?