Avatar billede tinepingvin Nybegynder
17. november 2002 - 11:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

file permissions apace2.0.43

hej, har lige inst. apache 2.0.43 på freebsd4.7
-virker fint dog kan jeg kun få adgang til standard index.html "det virkede!!" -og ikke andet.
-hvis jeg flytter alle standard-filerne til en anden mappe, virker det helle ikke. "permission denied"
i errorloggen skrives:

Sun Nov 17 11:23:57 2002] [error] [client 192.168.0.103] (13)Permission denied: access to /old/index.html denied

-bemærk /old/ er mappen jeg har lagt under www/data og flyttet alle standad filerne til.
-har last lidt på faqén og det ser ud til at user www ikke har ret til at læse andet en standardfilerne og kun fra standardmappen.

hvem kan hjælpe?

mvh dennis
Avatar billede razersedge Nybegynder
17. november 2002 - 11:42 #1
Passer det nye directory med det du har bestemt i din httpd.conf fil?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
17. november 2002 - 11:47 #2
nej, men hvis jeg lægger nye html filer i /usr/local/www/data som er defineret i httpd.conf får jeg
Forbidden
You don't have permission to access /index.html on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.0.43 Server at 192.168.0.121 Port 80

-så det er ligesom apache kun vil serve mig de filer der følger med apache inst. og kun fra det dir de ligger i som default.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
17. november 2002 - 11:58 #3
er der ingen der kan hælpe?
Avatar billede razersedge Nybegynder
17. november 2002 - 14:14 #4
er du sikker på der ikke ligger en .htaccess fil eller lign. i den pågældende mappe?

Har du genstartet serveren siden du ændrede .conf?
Avatar billede skwat Praktikant
17. november 2002 - 22:54 #5
tinepingvin du er min....

prøv lige at smid en ls -al /use/local/www/data her engang
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
19. november 2002 - 22:44 #6
har fået det til at virke, skulle bare lige være fortrolig med chown hehe..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
19. november 2002 - 22:45 #7
lukker.