Avatar billede dda Nybegynder
16. november 2002 - 22:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kundekartotek, udtrække data.

Jeg er ved at skal have opbygget mig et kundekartotek i access, jeg vil så kunne trække navne og adresser over i word og det er der jo heller ingen ben i. Mit problem kommer når jeg kun vil hive nogle bestemte kunder over i word, f.eks. kun de aktive som har købt noget. Hvordan gør man lettest det? Jeg har ikke opbygget databasen endnu, da jeg helst ikke vil til at lave det om, hvis det kræver man opbygger databasen anderledes!
Avatar billede mugs Novice
16. november 2002 - 22:15 #1
Du skal have et felt i db som markerer hvilke kunder der har købt. F. eks. vil et fwelt af typen Ja/Nej være velegnet. Når en kunde har købt markerer du feltet med f.eks et Ja.

Til brevfletningen i word vælger du så en forespørgsel der indeholder dette Ja/Nej felt, sætter kriteriet til Ja, og du får kun disse kunder med i din brevfletning.
Avatar billede mugs Novice
16. november 2002 - 22:16 #2
Er du interesseret kan jeg hurtigt lave et forslag. Blot læg din e-mail.
Avatar billede dda Nybegynder
16. november 2002 - 22:26 #3
Det ville være fedt hvis du gad lave et hurtigt forslag.
Min email er daniel@4760.dk.

Der er sgu hurtig respons herinde!
Avatar billede mugs Novice
16. november 2002 - 22:36 #4
Hurtig -> der er da allerede gået 11 minutter!!
Forslag sendt :o)
Avatar billede dda Nybegynder
16. november 2002 - 22:42 #5
Det virker sgu, så skal jeg bare have tilføjet en masse felter, men det skulle jeg sagenst kunne finde ud af!
Avatar billede mugs Novice
16. november 2002 - 22:44 #6
Ellers vender du bare tilbage. Jeg glemte at skrive, at hvis du fjerner datoen i feltet betalt, vil feltet kunde blive sat til Nej og således ikke komme med i brevfletningen.
Avatar billede dda Nybegynder
16. november 2002 - 22:52 #7
Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg laver min egen forespørgsel, eller det vil sige jeg bruger guiden i 2000, hvor jeg vælger de felter jeg gerne vil have med. Kan bare ikke finde ud af hvordan jeg får den til at checke om der er Flueben i kunde.
Hvordan kan jeg få lov til at se hvad du har skrevet i forespørgslen?
Avatar billede mugs Novice
16. november 2002 - 22:55 #8
Åbn din forespørgsel i Designvisning. I kolonnen hvor du har feltet kunde skriver du Ja i linien ud for kriterie.

Du kan se mine kriterier ved at åbne forespørgslen i designvisning.