Avatar billede jmc Nybegynder
16. november 2002 - 16:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

uden anti aliase på tekst

Hvordan slår man antialiase fra på teksten i flash, er dette svaret?
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/tag_attributes.htm

så kan jeg vel tage points selv, men jeg mener bare ikke at 'auto heigh' virker.
Avatar billede jmc Nybegynder
16. november 2002 - 23:40 #1
er der ingen som har en antydning til dette spørgsmål?
Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. november 2002 - 09:14 #2
jojo  skulle bare lige have løst et kæmpe problem selv...men her er et forslag:

(hvis der fash 5...aner ikke i MX)

Når du står placeret i teksten, kan du ovre på dit tekstoption fanebad vælge 3 texttyper i drop down boksen....Static, dynamic og input. Hvis du sætter den til static (er default) kan du vælge at krydse af i boksen der hedder "Use device fonts" Det fjerner antialiasen....og det gør tilmed flash filen mindre.

Fæash bruger nemlig så windows system fontene istedet for at genenere grafik af sine egne fonte. Så hvis det er størrer mængder tekst du skal have bør du gøre sådan, da det bliver meget mere læsevenligt.

håber du kunne bruge svaret

/Morten
Avatar billede jmc Nybegynder
17. november 2002 - 09:57 #3
Det lader til at virke, men Damn, så forsvinder lineheight. Jeg har en menutekst samlet i et felt og benytter forskellige liniehøjder da der ikke er plads til hele teksten med linebreaks.

men tak for svaret
Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. november 2002 - 09:59 #4
jeg er ikke sikker på at den forsvinder....jeg tror bare den ændrer sig...måske skal du bare ændre lidt på dine linjehøjder, så de kommer til at stå samme sted igen. (er ikke sikker, men tror det)
Avatar billede jmc Nybegynder
17. november 2002 - 10:14 #5
Danm, en ting mere
Man kan ikke benytte MASK ved Use device fonts!
Den virker ikke, så det udelukker denne løsning
Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. november 2002 - 10:15 #6
OK...det kan jeg godt se...vil du have dine points tilbage....og i såfald..hvordan gør vi lige det...
Avatar billede jmc Nybegynder
17. november 2002 - 14:43 #7
nej, nej det er ok, du har jo svaret på mit spørgsmål. Jeg må finde på en anden måde at gøre det.
Avatar billede jmc Nybegynder
17. november 2002 - 14:51 #8
ved du om en verdana og 'Use device fonts' ser ens ud på forskellige maskiner.
Kan jeg regne med at linieafstand er ens osv?
Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. november 2002 - 14:52 #9
det håber jeg dælme...sidder og udvikler et eksamensprojekt, der netop bruger de to ting!!!!...men det skulle det meget meget gerne være...en verdana er jo netop en systemfont så mon ikke....
Avatar billede mat Nybegynder
17. november 2002 - 15:05 #10
Hvis du laver din tekst dynamic plejer antialiaseringen også at forsvinde, hvis du så vælger embed fonts kan du stadig maske teksten.