Avatar billede zhatten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Til Admin

Hej.

var det måske ikke en ide at i gik ind og accepterede nogen af de spm. som har ligget stille fx. 3 måneder ?

hvad synes i andre om den ide ?

- Zhatten
Avatar billede fcs Novice
10. oktober 2000 - 16:23 #1
Glimrende ide, men der er jo ikke nogen garanti for at de svar der er kommet er rigtige. Derfor skal hvert enkelt svar testes inden det godkendes, og det er dæleme et stort arbejde.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:23 #2
Jeg sys det er en god ide....Man skulle bare trække pointene og lade dem forsvinde.... jeg sys ikke at de brugere der har svaret skulle have dem.... Det var jo ikke sikkert at pointene  var fortjente.... Så ville vi jo oxo bare komme til at svømme i point..*gg*..

-Anders T. Pedersen
Avatar billede zhatten Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:24 #3
Ja altså de skal bare accepteres og så forsvinder pointne, ingen skal have dem.

- Zhatten
Avatar billede fcs Novice
10. oktober 2000 - 16:26 #4
OK, så synes jeg det er fint.
Avatar billede blood Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:05 #5
eller måske slette dem efter x antal måeder
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:30 #6
Vi har jo haft denne diskution mange gange efterhånden, og admin var også involveret i den seneste der kørte omkring det tidspunkt hvor de skiftede til den nye eksperten.

Her fremkom mange gode ideer, og en af de (måske eneste) ting denne har afstedkommet er admins udsendelse af en rykker mail til de spørgere der har \"glemt\" et spørgsmål. Admin, ret mig hvis jeg tager fejl !

Personligt kunne jeg godt tænke mig at dette blev sat i system således at alle spørgere der ikke har afsluttet et spm. der er over en måned gammel, min en gang om måneden blev gjort opmærksom på det og efter f.eks. 3 mdr. uden reaktion fra spørgeren kunne spørgsmålet så afsluttes af admin, uden at point blev fordelt, men dog stadig trukket fra spørgerens konto.

Derudover kunne det være rart om der var en hurtig måde at checke en spørgers status på, d.v.s. en måde hvor man hurtigt kunne se om den pågældende har for vane at afslutte sine spørgsmål eller ej. Derved kunne man undgå at svare på spms. fra spørgere der historisk har vist at de er ligeglade så snart de har fået nogle brugbare informationer. Det ville betyde at man kunne bruge sit krudt på andre seriøse spørgere og det vil i sig selv i sidste ende betyde at de useriøse vil forsvinde eller begynde at blive mere seriøse.

Teknisk set er der vel ingen der kan give en fornuftig begrundelse for hvorfor et spm. ikke er afsluttet inden 3 mdr. og hvis spørgeren yderligere ikke selv har været aktiv i samme periode er det spørgsmålet om vedkommende overhovedet er her mere.

Med det sidste nyhedsbrev sendte admin også ens brugernavn og password ud, og det kan måske hjælpe dem der havde glemt det og det vil måske hjælpe på nogle uafsluttede spms.

Men.. der er jo næsten ligeså mange meninger om dette problem som vi er brugere på eksperten så jeg forstår godt admin har svært ved at træffe nogle endelige afgørelser på dette område.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:49 #7
sjensen>> Tak !

Vi er opmærksomme på dette som tidl. nævnt, og kommer så snart tiden tillader det med en ændring, som tager højde for alle de åbne spørgsmål. Tak for tålmodigheden :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:30 #8
Jeg syntes så absolut ikke pointene bare skal slettes, som jeg oplever det på eksperten.dk, så er der mange brugere der bruger meget tid på at give et velkvalificeret svar....
Om det så skal vurderes(stort arbejde) eller de bare skal deles, mellem dem der har brugt deres tid på at hjælpe andre, så syntes jeg det er helt hen i vejret at ingen overhovedet, skal have noget for deres \"arbejde\"
Avatar billede altinet Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:54 #9
Hejsa!

Se også:
http://www.eksperten.dk/spm/28469

:-) Lars