Avatar billede lrmikkel Nybegynder
14. november 2002 - 11:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adgang til webserver

Hey der.

Jeg har pludselig mistet kontakten til min mailserver udefra, dvs. at hvis jeg indtaster https://SERVERNAVN/mail/NAVN.nsf, så får jeg en meddelse om at siden ikke existerer. Jeg har genstartet Dominoserveren og set at den starter http serveren op, men jeg kan stadig ikke få adgang ... HJÆLP
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. november 2002 - 11:56 #1
Kan du få kontakt med den på url'en indefra? Viser serveren overhoved noget output?
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
14. november 2002 - 11:58 #2
Nej, indefra viser den samme skærm: "Page cannot be displayed"
Avatar billede noteshotline Nybegynder
14. november 2002 - 13:25 #3
Har du prøvet uden s - dvs http://SERVERNAVN/mail/NAVN.nsf ??

/Hans Holt
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
14. november 2002 - 17:07 #4
Ja, det hjælper ingenting, jeg har sat den op som https af sikkerhedegrunde, men alle mine settings er som de plejer ...
Avatar billede wise Seniormester
14. november 2002 - 22:16 #5
jeg oplevede noget tilsvarende på et tidspunkt....

Da var mit ssl-certifikat udløbet, skriver den slet intet på konsollen hverken under start af http eller når du beder om siden?
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
14. november 2002 - 22:45 #6
-> wise -> Det er muligt, der er noget der ringer ... skal tjekke det first thing imorgen når jeg kommer på arb. igen ... hvis det er det, hvordan får jeg så fornyet certifikatet ?
Avatar billede wise Seniormester
15. november 2002 - 00:16 #7
åhhh det kommer an på om det er et du har lavet selv eller et eksternt (verisign)
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
15. november 2002 - 08:08 #8
Der står at Date has expired, i forbindelse med ssl certifikatet ... hvordan får jeg løst det ?
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
15. november 2002 - 08:13 #9
Jeg har lige kigget, og kan se at det er noget med at datoen for ssl er udløbet ... jeg aner ikke om det er det ene eller andet, har overtaget fra en anden og er på egen hånd ... kan jeg tjekke det ?
Avatar billede wise Seniormester
15. november 2002 - 12:02 #10
Hej Lmikkel

Jeg kan ikke helt huske det, men det er noget med at lave en base baseret på cca50.ntf templaten, og så følge de ting der står i den.

Dit eget ceritifikat er lige så sikkert som et købt, men du vil få en advarsel i explorer fordi det ikke er udsted af en "betroet partner" såsom verisign...
Avatar billede lrmikkel Nybegynder
15. november 2002 - 12:06 #11
Ok ... jeg har måttet få hjælp udefra nu, måtte kontakte support afdelingen fra den forhandler som har lavet systemet for os. Men -> wise var den der hjalp mig med de fleste informationer, så du får pointne .. god weekend : )
Avatar billede wise Seniormester
15. november 2002 - 12:15 #12
jammen jeg takker - og i lige måde til jer alle med den gode weekend...