Avatar billede ratzaiy Nybegynder
13. november 2002 - 20:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer kan ikke komme på nettet i netværk

Jeg har 2 computere i et netværk, de får internet gennem en switch som er tilsluttet en router, men lige pludselig kunne den ene computer ikke komme på nettet? Jeg har prøvet at sætte stikket i en anden port i switchen og det har ikke hjulpet. De 2 computere kan sagtens se hinanden på netværket og komme ind i hinanden, og den computer som ikke kan komme på nettet kan sagtens komme på kazaa, men internettet virker overhovedet ikke, ligemeget hvad jeg har prøvet. Hvad kan der være galt??
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
13. november 2002 - 20:33 #1
Mon ikke du faktisk har adgang til nettet hvis kazaar virker ?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. november 2002 - 20:38 #2
hvor mange dynamiske ip har du ? hvad får du når du skriver "ipconfig"i en dospromt?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
13. november 2002 - 20:44 #3
jeg har fast ip og når jeg skriver ipconfig får jeg en ip adresse osv. Og jeg kan også fra begge computere gå ind i routerens opsætning på http://192.168.1.1 og der får begge computere også tildelt en ip. Kan det måske være et eller andet program som går ind og blokker for nettet??
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. november 2002 - 20:50 #4
har du sat gateway og DNS op under egenskaber for TCP/IP?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
13. november 2002 - 20:51 #5
nej det har virkert uden nogle problemer i næsten en måned, uden at jeg har været inde og gøre andet end at sige at den skulle oprette forbindelse via netværk
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
13. november 2002 - 21:04 #6
hmm nu virkede det lige pludselig igen??? Det var sgu underligt...men fuck det håber baree ik at det sker igen