Avatar billede harkes Nybegynder
13. november 2002 - 15:43 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Konvertere MP3 til SM3

Er er den ellers lykkelige ejer af en Philips Rush MP3-Player. Den afspiller et format der hedder SM3 fra et SmartMedia kort. Kan i ikke hjælpe mig med at konvertere fra WAV/MP3 til SM3 så jeg kan flytte musik hurtigere til kortet end via Serielkablet (hvilket forresten låser Windows2000 fuldstændig underbrug?????)?

- MVH Niels
Avatar billede thememan Nybegynder
13. november 2002 - 15:54 #1
har du ikke fået software med da du købte den????
Avatar billede madizone Nybegynder
13. november 2002 - 15:57 #2
Kan du ikke få den returneret og få pengene tilbage?
Hvis den ikke kan afspille MP3 filer, men bruger sit eget "SM3" format, så er det jo misvisende at sælge den som en MP3 afspiller.... jeg opfatter mig selv som godt informeret på dette område, og jeg kender mange lydformater, men SM3 har jeg aldrig hørt om før...
Avatar billede harkes Nybegynder
13. november 2002 - 15:57 #3
Jo, men den arbejder så langsomt og får comp til at fryse (musen kan ikke engang flyttes). Og så tager det ca 2 min/fil i overførselstid til MP3-afspilleren via serielkablet *GAAAAB*
Avatar billede harkes Nybegynder
13. november 2002 - 16:00 #4
Jeg kan godt omdøbe en MP3 til SM3, lægge den over på SM-kortet hvor Rush'en finder filen, men når jeg vil afspille den siger den "Authorization denied"
Avatar billede Chewie Novice
13. november 2002 - 16:15 #5
http://www.mp3.com.au/forum/topics.asp?fid=18

Her er måske noget du kan bruge
Avatar billede harkes Nybegynder
13. november 2002 - 16:26 #6
Flot chewie!!!! Prøv at læse i bunden af det indlæg du har sendt mig linket til! - Jeg kan også godt finde ud af at søge på Google med: "MP3 SM3 converting" . . .
Avatar billede zenze Nybegynder
13. november 2002 - 18:36 #7
Jeg vil anbefale dig at købe en 5 el. 6in1 card-reader:
http://www.compumail.dk/dev/vare-oversigt.php?varenummer=60197
http://www.multitech.dk/
Gå ind under PC-dele og find Mr. Platinum 5-in-1
Avatar billede zenze Nybegynder
13. november 2002 - 18:42 #8
Jeg havde samme oplevelse med at overføre mp3 til Siemens SL45 og da jeg ikke havde tålmodighed nok købte jeg en Mr. Platinum. Det virker meget bedre.
Avatar billede madizone Nybegynder
13. november 2002 - 19:29 #9
Zenze, hvad pokker skal han bruge den til?
Avatar billede harkes Nybegynder
14. november 2002 - 12:49 #10
Øhhh jo men hvad skal jeg bruge card-readeren til når jeg ikke kan konverterer fra MP3 til SM3.

- Problemet i dette forum er at folk stiller en masse unødvendige spørgsmål. Jeg skal bare vide om der er nogen der kan/ved hvordan man konverterer fra MP3 til SM3 - så skal jeg nok finde ud af resten . . .

- Og nej jeg er ikke en sur gammel gubbe, synes bare det er mærkeligt at folk ikke kan forholde sig til SPØRGSMÅLET - og så lade spørgeren klare resten.
Avatar billede zenze Nybegynder
14. november 2002 - 14:17 #11
madizone >> Hvis det er så dræbende langsommeligt at overføre MP3-filer via seriel-porten, så foreslår jeg her at anvende USB til at få det gjort lidt hurtigere.
harkes >> Hos Philips står der at du skal bruge software fra RealNetworks' RealJukebox til at overføre filerne til smart-media kortet, og der oplyses samme sted at den kan afspille alle nuværende og fremtidige musikformater:
http://www.audio.philips.com/news_press/PR_mp3playbk_210301.asp
- Jeg kan ikke se hvad dit problem består i, - udover at den lille fikse mp3-afspiller kobles til PC'en via den serielle port, som jo er håbløst langsom.
Avatar billede zenze Nybegynder
14. november 2002 - 14:22 #12
Kan den ikke afspille mp3-filer, så kan du måske bruge oplysningerne på denne side:
http://www.jetaudio.com/products/jetaudio/info_character.html
Avatar billede zenze Nybegynder
14. november 2002 - 15:21 #13
..... men uanset hvilken extension, filen har, så vil det stadig være tidskrævende at benytte com-porten!
Avatar billede harkes Nybegynder
18. november 2002 - 08:32 #14
Ingen kunne hjælpe - pointene må jo så være mine . . .
Avatar billede zenze Nybegynder
18. november 2002 - 16:28 #15
En sandhed med modifikationer, må jeg dertil sige. Hvis du havde læst og FORSTÅET essensen i det, der står på de to links, jeg lagde til dig, så har du fået svar her.
Du skal slet ikke bekymre dig om at konvertere MP3 til SM3 - for din afspiller kan afspille førstnævnte UDEN du konverterer eller omdøber dem.
SM3 er blot som der står:
Support of coded MP3 files in SM3 or CA format

JetAudio aids to replay Korea's coded MP3 files, such as SecuMAX (SM3) format by Samsung Electronics and Digicap (CA) by BR NetCom. These formats were created to prevent illegal reproduction of contents.
Avatar billede harkes Nybegynder
19. november 2002 - 08:54 #16
ZenZe: Nu har jeg, som du foreslog, prøvet at overføre .MP3 filer til RUSH'en - og med samme resultat - jeg citerer: "No Audio TR" . . .

Jeg bruger en Lexar Media SmartCard Reader via USB. Jeg har sågar prøvet at omdøbe .mp3 filerne til noget med STORE-bogstaver på 8 tegn!!!

- Niels
Avatar billede harkes Nybegynder
19. november 2002 - 08:56 #17
PS: M/K der løser mit problem vil få 300 "Bonus" point . . . :-)
Avatar billede Chewie Novice
19. november 2002 - 08:59 #18
Flot harkes, læs reglerne..... MAX 200 POINTS
Avatar billede harkes Nybegynder
19. november 2002 - 09:03 #19
Chewie: Var det muligt at jeg kunne oprette 2 nye spørgsmål á 150 point, som "vinderen" bare skal svare på . . .
Avatar billede harkes Nybegynder
19. november 2002 - 09:06 #20
Chewie: Hvis du vil bevare lidt respekt fra min side er det vidst nu du lukker . . .
Avatar billede Chewie Novice
19. november 2002 - 09:12 #21
harkes >> du er godt igang med at melde dig selv til dearktiverings køen ... opret et nyt spm til 200 point og lad vær med at prøve at omgå reglerne.

Min erfaring er at hvis du opretter det samme spm igen (som du ikke fik svar på) får man som regl en løsning anden gang (bare en lille høflig hjælp)

Jeg har ikke brug for din respekt ....
Avatar billede harkes Nybegynder
19. november 2002 - 09:15 #22
Chewie: Tak for rådet - har bare haft en dårlig morgen ;-)
Avatar billede Chewie Novice
19. november 2002 - 09:18 #23
harkes >> min morgen har heller ikke været for god .... jeg kunne også bare lade være med at blande mig !!

Godmorgen
Avatar billede harkes Nybegynder
19. november 2002 - 09:27 #24
Det er ok, der skal jo være nogle moralske vogtere iblandt os . . . - Godmorgen
Avatar billede zenze Nybegynder
19. november 2002 - 16:12 #25
Det må du s'gu undskyld "harkes". Jeg regnede da med at når Philips på det første link, jeg henviste til, skriver at "alle nuværende og fremtidige formater understøttes", så ER det sådan.
Virker den RUSH som den skal???
Avatar billede zenze Nybegynder
19. november 2002 - 16:23 #26
De fire RUSH modeller jeg har fundet her har ikke seriel opkobling til PC, men derimod parallel - og for de tre øverstes vedkommende - også USB:
http://www.audio.philips.com/list.asp?KeywordSearch=1&KeyWords=rush&Submit2.x=11&Submit2.y=9
Avatar billede zenze Nybegynder
19. november 2002 - 16:30 #27
Har du slettet hvad der oprindelig lå på SmartMedia kortet så du ikke længere kan se om der evt. skulle ligge en fil, der anvendes i forbindelse med afspilningen på RUSH'en?
Avatar billede zenze Nybegynder
19. november 2002 - 16:49 #28
Har du overholdt anvisningen om hvilke SM-kort, du må anvende på s. 18 i denne manual og har du læst s. 22 TROUBLESHOOTING?