Avatar billede bachster Nybegynder
13. november 2002 - 13:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern CD-Rom med internt drev og ekstern IDE-kasse!!!!

Jeg har en ekstern IDE-kasse, hvori der kan isættes interne IDE-drev, så som CD-Rom og brænder og så skulle kunne virke som et eksternt drev. Kassen tilsluttes gennem computerens printerport(parallel). Mit problem er, at jeg ikke kan få computeren til at finde drevet når det tilsluttes. Dette gælder for både WinME og XP. Jeg kan ikke se producentens navn på drevet, men jeg har forgæves søgt på modelnummeret. Hvordan får man computeren til at finde drevet og hvor kan man evt. finde filer til en sådan operation?
Spørg endelig hvis i mangler flere oplysninger.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. november 2002 - 14:07 #1
Typisk skal du installer en "Driver" der siger at der på din paralle port er der en cd rom!!

Jeg har en til min HP ekstern brænder/cdrom.....

Hvilket mærke er dit?
Avatar billede bachster Nybegynder
13. november 2002 - 15:03 #2
Som jeg skrev i min problembeskrivelse, kender jeg ikke producentens navn, så jeg håber der er nogen, der har en en universaldriver, der kan fortælle porten at der sidder en CD-Rom i.
Avatar billede bachster Nybegynder
13. november 2002 - 17:41 #3
Jeg undskylder. Drevet er en Cyberdrive 120D eller en Lite-On 2410 brænder afhængig af, hvad jeg vælger at benytte ellr hvad der virker.
Avatar billede bachster Nybegynder
14. november 2002 - 19:09 #4
Jeg har selv fundet ud af det. Jeg fandt navnet på chipsettet i IDE-kassen og søgte efter navnet og fandt en side, hvor jeg kunne downloade en driver og det funker bare. Domino1977, du får pointene, da du ledte mig på rette spor.