Avatar billede eld Nybegynder
12. november 2002 - 21:28 Der er 3 kommentarer

Boot failure på LG DVD og Philips brænder

Problemet opstår på et Biostar (http://www.biostar.com.tw/products/mainboard/socket_a/m7vkb/index.php3) bundkort - Bundkortet er testet fungerende i en anden opsætning.

Problemet opstår når jeg forsøger at installere et OS - hvad enten det er win XP eller 98.

Den konkrete fejlmeddelelse er ;

Boot from ATAPI cd-rom: Failure...
INSERT BOOT DEVICE

eller noget i den dur... Mit eget bud lyder på at der kunne være en fejl i Bios el.lign. men det tyder det ikke umiddelbart på da den sagtens kan finde begge drev.

PS. DVD'en står til master, brænderen til slave og den pågældende HDD står til CS...
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
12. november 2002 - 21:36 #1
er du sikker på at du kan boot fra den cd-rom ??
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
12. november 2002 - 21:38 #2
Jeg går udfra du er helt sikker på du kan boote fra cd'erne..

Har du prøvet at installere fra begge drev ?
Har du ændre i bios, så det er det rigtige drev til boot?
Hvis cd'en er riset, kan det også være et problem?
B.S
Avatar billede eld Nybegynder
12. november 2002 - 21:43 #3
Ja - Jeg er sikker på at begge cd dreev fungerer og at de forskellige cd'er virker og at det hele er sat korrekt op. Jeg har efterhånden samlet et par tusinde computere så mon ikke det skulle sidde korrekt...

Problemet er at jeg aldrig har set denne fejl meddelelse før og at det virker som om at cd-drevne stopper før de får scannet den pågældende cd igennem...

Så desværre ingen points til jer i denne omgang.... =)